سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسانه‌هايي در خدمت شبكه‌هاي ضد ايراني؛

رويترز خط دور زدن تحريم‌ها را مي‌سوزاند، بي‌بي‌سي عمليات رواني مي‌كند

خبرگزاري انگليسي رويترز که به تلاش براي سوزاندن مهارت شرکت‌هاي ايراني در دور زدن تحريم‌ها شهره شده بود، در ماه‌هاي اخيرعملاً نقش خود را به عنوان يك رسانه از دست داده و صرفاً به عاملي در جهت پيشبرد اهداف سياستمداران غربي و آمريکايي در موثر نشان دادن تبليغات تحريم‌هاي ضد ايراني تبديل شده است.

 به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاري انگليسي رويترز که به تلاش براي سوزاندن مهارت شرکت‌هاي ايراني در دور زدن تحريم‌ها شهره شده بود، در ماه‌هاي اخيرعملاً نقش خود را به عنوان يك رسانه از دست داده و صرفاً به عاملي در جهت پيشبرد اهداف سياستمداران غربي و آمريکايي در موثر نشان دادن تبليغات تحريم‌هاي ضد ايراني و از همه مهمتر عاملي براي سوزاندن خط مهارت دور زدن تحريم‌ها توسط شركت‌هاي ايراني تبديل شده است. در اين ميان شبكه سلطنتي انگليس هم از سوي ديگر وظيفه عمليات رواني عليه جمهوري اسلامي ايران را برعهده گرفته‌است.

تلاش سوزاندن مهارت شرکت‌هاي ايراني در دور زدن تحريم‌ها

چندي پيش رويترز طي گزارشي اعلام كرده بود که شركت تلفن همراه ايرانسل با دور زدن تحريم‌هاي آمريكا توانسته است بخشي از تجهيزات مخابراتي خود را از شركت‌هاي آمريكايي خريداري كند.

رويترز در گزارش خود با اعلام دقيق اطلاعاتي از چگونگي دور زدن تحريم‌ها توسط ايرانسل نوشت: شركت تلفن همراه ايرانسل موفق شده است با وجود تحريم تجاري و مالي بخشي از تجهيزات مورد نياز خود را از شركت‌هاي آمريكايي سان ميكروسيستمز، هيولت پاكارد و شركت سيسكو سيستمز خريداري كند.

بر اساس اين گزارش، شركت ايرانسل كه بخش عمده‌اي از بازار تلفن همراه در ايران را در اختيار دارد، به عنوان يك شركت سهامي خصوصي به ثبت رسيده است،51 درصد سهام آن متعلق به شركت گسترش الكترونيك ايران و 49 درصد سهام نيز متعلق به شركت ام تي ان، آفريقاي جنوبي است.

اما اين سوال همچنان بدون پاسخ مانده است که رويترز اطلاعات مربوط به دور زدن تحريم‌‍‌ها و شگردهاي شرکت‌هاي ايراني را از چه منبعي به دست مي‌آورد؟!

آغاز فضاسازي عليه پارچين از رويترز

البته اقدامات رويترزعليه کشورمان فقط به انتشار اطلاعات محرمانه شرکت‌هاي ايراني و نحوه دور زدن تحريم‌ها محدود نمي‌شود ودر اوايل تيرماه سال جاري اين خبرگزاري به نقل از آمريکايي‌ها مدعي شد که ايران در حال پاکسازي پارچين است اما اين خبر با واکنش مقامات کشورمان روبه رو شد و سلطانيه نماینده دائم ایران در آژانس اعلام کرد که تهران مانع از بازدید بازرسان آژانس از مرکز نظامی پارچین نمی‌شود، به شرط آنکه این امر در چهارچوب سندی اساسی و یک برنامه کاری مورد توافق دو طرف باشد.


گرا دادن رويترز به آمريکايي‌ها براي تحت فشار قراردادن شركت‌هاي طرف معامله با شركت‌هاي ايراني

كاملاروشن است كه هدف خبرگزاري‌هاي غربي بويژه رويترز از انتشار اخبار مربوط به دور زدن تحريم‌ها توسط شركت‌هاي ايراني، علامت دادن به دولت آمريكا براي تحت فشار قراردادن شركت‌هاي طرف معامله با شركت‌هاي ايراني است.

با اين حال، حتي با اين نيت مغرضانه نيز رسانه‌هاي غربي بدون آن كه خود خواسته باشند به طور مستقيم مهارت شركت‌هاي ايراني در مذاكرات تجاري و مبادلات مالي را به رخ جهانيان مي‌كشند.

اما تحركات رسانه‌اي غرب عليه جمهوري اسلامي ايران تنها به اين اخبار و رسانه منتهي نمي‌شود.

آغاز بكار بي‌بي‌سي فارسي در آستانه انتخابات

در 25 دي 1387 و چند روز بعد از هفتاد سالگي راديو فارسي «بي بي سي»، برنامه‌هاي تلويزيون بي‌بي‌سي فارسي روي آنتن رفت. تلويزيون بي‌بي‌سي فارسي از همان ابتدا به انتخابات دور دهم رياست جمهوري ايران كه قرار بود در خرداد ماه 1388 برگزار شود پرداخت، موضوعي كه شايد در آن زمان براي مخاطبان عام چندان غريب نمي نمود.
24 ساعته شدن برنامه‌هاي بي‌بي‌سي در زمان انتخابات دهم رياست جمهوري  

شبکه بی بی سی فارسی كه چيزي حدود 6 ماه پیش از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پا به عرصه وجود گذاشته بود، تلاش بسياري براي پوشش اخبار جهت‌ دار انتخابات و نامزدها مي‌كرد و درست 24 ساعت پيش از آغاز راي گيري برنامه‌هاي خود را شبانه روزي كرد.

تلاش بي‌بي‌سي در جهت تئوريزه كردن بحث تقلب  

شبکه متعلق به استعمار پیر که از ماه‌های قبل ازانتخابات، خود را آماده بحران‌سازی کرده بود پیشاپیش در اخبار و تحلیل‌های به اصطلاح کارشناسان سیاسی مسائل ایران، بحث تقلب را تئوریزه و قاطعانه بر آن پای می‌فشرد.  

باشگاه خبرنگاران منتشر کرد: تحركات رويترز براي جذب جاسوس در ايران

برخي گزارش‌ها و شواهد حاكي است كه پروژه جديد دستگاه‌هاي اطلاعاتي غرب براي جذب جاسوس در ايران از طريق رويترز كليد خورده است.

بر پايه اين خبر باشگاه خبرنگاران، آقاي (الف.الف) از فعالين ضد انقلاب و مشاور اطلاعاتي صهيونيست‌ها، چندي است كه در حال جذب عوامل جاسوسي در ايران تحت عنوان استخدام خبرنگار براي سرويس‌هاي خبري تحت سياست دستگاه‌هاي اطلاعاتي غربي است.
 
در جديدترين اين تحركات وي با اعلام اينكه بنياد تامسون رويترز براي تقويت مهارت‌هاي روزنامه‌نگاران دانشجو مي‌پذيرد، اما شرط حضور در اين دوره را تعهد ادامه فعاليت روزنامه‌نگاري در كشور خود و آمادگي همكاري تحت شرايط خاص مطرح شده رويترز برمي‌شمرد!
 
رويترز: جاسوس ما شويد تا هزينه اقامتتان در انگلستان را بپردازيم

نكته قابل توجه آن كه طبق روال هميشگي اين گونه همكاري‌هاي تحت پوشش خبرنگار، كليه هزينه‌هاي سفر و اقامت ايرانياني كه براي اين موضوع استخدام مي‌شوند را اين رسانه انگليسي برعهده گرفته است.
 
اين جذب و استخدام خبرنگاران ايراني پس از آن صورت مي پذيرد كه پروژه چشم روباه بنگاه شايعه پراكن بي.بي.سي فارسي با اشراف گسترده دستگاه امنيتي و اطلاعاتي در ايران به شكست انجاميد.

در جديدترين اين تحركات بنياد تامسون رويترز براي تقويت مهارت‌هاي روزنامه نگاران دانشجو مي‌پذيرد اما شرط حضور در اين دوره را تعهد ادامه فعاليت روزنامه نگاري در كشور خود و آمادگي همكاري تحت شرايط خاص مطرح شده رويترز برمي‌شمرد.


مسئول پرونده چشم روباه مطرح كرد؛
جزئيات جديد از شبكه جاسوسي بي بي سي در ايران

مسئول مركز بررسي جرايم سازمان يافته سايبري به تشريح ابعاد جديدي از پرونده چشم روباه پرداخت.

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران، چندي پيش مركز سايبري سپاه خبر از رونمايي پروژه اي با عنوان «چشم روباه» داد كه طي آن شبكه همكاران بي بي سي فارسي در ايران منهدم و اطلاعات قابل تأملي از فعاليت هاي اين مجموعه، در داخل كشور فاش شد   وحامدي، مسئول مركز بررسي جرايم سازمان يافته سايبري درباره ابعاد ديگر اين موضوع به سؤالات ذيل پاسخ داد.

بر اساس محتويات پرونده، عناوين فعاليت هاي مجرمانه بي.بي.سي در ايران چيست؟

براساس آنچه تحليل و بررسي اطلاعات بسيار زياد به دست آمده از افراد مرتبط با بي.بي.سي نشان مي دهد، اين شبكه براساس 6 محور اصلي در ايران فعاليت مي كند:

- جمع آوري هدفمند اطلاعات از مراكز حساس و حياتي كشور

نحوه جمع آوري مورد اشاره به دو روش آگاهانه و ناآگاهانه توسط مرتبطين بي.بي.سي فارسي در ايران انجام مي شده است كه به برخي از آنها اشاره مي شود:

مورد اول؛ جاسوسي از يكي از سفارتخانه هاي ايران در كشورهاي منطقه بوده كه باعث تنش ديپلماتيك شده است.

مورد دوم؛ برنامه ريزي براي ساخت و پخش سلسله برنامه هايي با عنوان «روسپي گري زير پوست ايران» در بي.بي.سي كه مبتني بر جاسوسي از تحقيقات سري وزارت بهداشت درباره پرونده اي مرتبط با همين موضوع است. جالب توجه آنكه در برنامه هاي ساخته شده با منابع تحقيق ميداني از سوي بي.بي.سي تماس گرفته شده است.

مورد سوم؛ اطلاعات برخي سكوهاي نفتي ايران به صورت هدفمند جمع آوري و در اختيار آنها قرار گرفته بود.

مورد بعدي؛ جمع آوري اطلاعات فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي بود. اين اطلاعات، شامل نيازمندي هاي ايران در حوزه كاري مرتبط، شركت هاي تامين كننده و... مي شد كه در بحث تحريم ها عليه ايران براي غرب بسيار مفيد واقع شده بود.

*** آموزش و جذب (ايجاد خط خروج)

بخشي از تصحيح خطاي تحليلي-راهبردي جريان خارج از كشور منجر به تغيير رويكرد در بي.بي.سي استفاده از مجريان جوان و مستعد و جوياي نامي شد كه جاي مجريان ميانسال را پر كنند. از اين رو بي.بي.سي برنامه هاي گسترده اي براي آموزش و جذب نيرو در ايران تدارك ديد كه به طور خاص از طريق چند مركز آموزش خبرنگاري در ايران به صورت غيررسمي انجام مي شد كه به داوطلبين، گواهينامه صادره از سوي بي.بي.سي را هم مي دادند.

روش آنها به گونه اي بود كه در برنامه هاي مختلف، ابتدا خبرنگار مستعد يا فرد مورد نظر را نشان مي كردند. سپس در اسرع وقت با وي ارتباط برقرار كرده و براي او دعوت نامه مي فرستادند. روند جذب لزوما براي افراد سياسي نبود، بلكه حتي خبرنگار ورزشي هم جذب اين سيستم مي شد.

پس از آن در داخل كشور به فرد مورد نظر آموزش مي دادند و در مرحله بعد اردوي گزينشي در خارج كشور در كشورهايي مانند تركيه انجام مي شد و در نهايت طي مصاحبه اي حضوري، گزينش نهايي انجام شده و فرد را براي كار به كشور ثالث براي كار در رسانه هاي دست دوم و سوم مي فرستادند و آخرين مرحله كار در لندن و در بي.بي.سي بود.

برخي از خبرنگاراني كه در راديو، تلويزيون و رسانه هاي داخلي مشغول به كار بودند، از اين طريق آموزش ديده و جذب بي.بي.سي شدند.

*** حمايت مالي از اپوزيسيون و ارتباط گيري با گروه هاي معاند

درباره حمايت مالي هم شواهد و مدارك زيادي در دست هست كه كارهاي متعدد اپوزيسيون با حمايت و اسپانسريت مالي بي.بي.سي به طور مستقيم يا غيرمستقيم انجام مي گيرد.

همچنين بي.بي.سي از راه هاي مختلفي تلاش خود را براي هدايت و جهت دهي به نافرماني هاي خودساخته در سامان مي داده است.

نگراني خبرگزاري انگليسي رويترز: شركت شل در پي پيدا كردن راهي براي پرداخت بدهي 1.4 ميليارد دلاري به ايران

رویترز طی گزارشی نوشت: شرکت هلندی ـ انگلیسی شل برای پرداخت 1.4 میلیارد دلار بدهی خود به ایران در پی یافتن راهی برای دور زدن تحریم‌هاست و با پیشنهاد صادرات غلات به ایران، آمریکا و اروپا را در دوراهی قرار داده است.

منابع غربی می گویند تحریم های امسال در زمینه بانکی، نفت، بیمه و حمل و نقل علیه دولت ایران موجب کاهش نیمی از صادرات نفت ایران شده است.

تحریم ها صادرات غلات و سایر مواد غذایی را در بر نمی گیرند، اما ایران که دسترسی خود به سیستم بین المللی بانکی را از دست داده، ناگزیر است برای واردات غلات مبلغ بیشتری را بپردازد. تجار غلات انتظار دارند ایران تا پایان سال 2012، حدود 5 میلیون تن گندم از بازار آزاد خریداری کند که بخشی از آن از شرکت آمریکایی کارگیل خواهد بود.

محموله غلات مورد نظر داچ شل به ارزش 1.4 میلیارد دلار 80 درصد نیاز سالیانه ایران به واردات گندم را برطرف می سازد. غلات صادراتی به ایران می تواند شامل گندم، ذرت و جو باشد که با محاسبه هزینه حمل و نقل، قیمت هر تن آن حدود 300 دلار خواهد بود.

در صورت انجام این مبادله، ایران که با کاهش ذخایر ارزی مواجه است، موقتا از پرداخت میلیون ها دلار برای خرید گندم از بازار آزاد بی نیاز خواهد شد.

تلاش شرکت چینی برای فروش تجهیزات آمریکایی به ایران

خبرگزاري رويترز در گزارشي مدعي شد: شركت چيني "هوآي" تلاش مي‌كند تا تجهیزات مخابراتي ساخت آمريكا را به ايران بفروشد.


رويترز ادامه داد: در حالی که فروش تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته ساخت آمریکا به ایران از سال‌ها پیش ممنوع شده، شرکت هوآوی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است که تمام قوانین آمریکا در زمینه صادرات یا تحریم کالا‌ها را رعایت کرده و از شرکت‌های واسطه و طرف قرارداد خود نیز می‌خواهد تا از این مقررات تبعیت کنند.

خبرگزاری رویترز مدعي است شواهد کافی در دست دارد مبنی بر این که چین اکنون به راهی غیرمستقیم برای ایران برای دریافت تجهیزات کامپیوتری ساخت آمریکا بدل شده است.


دروغ جديد بي‌بي‌سي در مورد پارازيت + سند

در ماه گذشته،شبکه BBC فارسي با يکي از شرکت‌هاي فروشنده تجهيزات پارازيت در چين مکاتبه‌اي انجام داد و به نقل از کارشناسان اين شرکت چيني مدعي شد که پارازيت‌ها براي سلامتي انسان مضر هستند، اما با بررسي‌هاي باشگاه خبرنگاران، بار ديگر، سياست‌هاي دروغ‌پراکني شبکه سلطنتي برملا شد.

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران؛ با نزديک شدن به زمان انتخابات رياست جمهوري، عوامل مطبوعاتي و رسانه‌هاي وابسته به اپوزوسيون خارج‌نشين دست به کار شدند تا فتنه‌اي ديگر را برپا کنند. در اين ميان BBC فارسي هم بحث پارازيت‌ها را پيش گرفت و با تهيه گزارشي سعي كرد اين امر را القا کند که پارازيت‌ها براي انسان مضر هستند. شبکه BBC فارسي در اين گزارش سعي کرد سياست‌هاي دروغ‌پراکني خود را با مستندسازي روي خروجي خودش ببرد.

در اين گزارش، شبکه سلطنتي با يکي از شرکت‌هاي فروشنده تجهيزات پارازيت در چين ارتباط برقرار کرده و به نقل از کارشناسان اين شرکت چيني مدعي شد که پارازيت‌ها براي سلامتي انسان مضر هستند.


                 
                   شرکتي که bbc با آن مکاتبه کرده بود که البته پاسخ اين شرکت را بدون هيچ سندي منتشر کرد



بر همين اساس بود كه خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، پس از انجام تحقيقات، همان شرکت چيني که با شبکه BBC فارسي مکاتبه کرده بود را پيدا کرده و با آن مکاتبه کرد.

در ايميلي كه به شرکت چيني wondelrland Technology Co.ltd   ارسال شد از مسئولان اين شرکت در خصوص تاثيرات منفي پارازيت‌هاي ماهواره‌اي روي سلامتي انسان و اين که آيا فرکانس‌هاي راديويي سرطان‌زا بوده و يا اينکه بر روي جنين انسان تاثير دارند يا خير سوالاتي پرسيده شد.



کارشناس مربوطه در پاسخ چنين بيان کرد:

پارازيت‌هاي ماهواره‌اي آسيبي به انسان نمي‌رسانند، زيرا قدرت خروجي آن حداکثر 20 وات بوده و 30 متر بالاي ساختمان‌هاي مسکوني قرار مي‌گيرند، بنا براين نيازي براي نگراني نيست.

 


                                متن ايميل پاسخ کارشناس شرکت wondelrland Technology Co.ltd

 

 

شرکت Tangreat



براي کسب اطمينان در اين خصوص، خبرنگار باشگاه باشگاه خبرنگاران با شرکتي ديگر با نام Tangreat مکاتبه کرد و همان سوال قبلي را نيز از اين شرکت پرسيد. Tangreat در ايميلي پاسخ داد که امواجي كه اين دستگاه‌ها توليد مي‌كنند مانند فرکانس‌هاي راديويي است و تاثيرات فرکانس‌هاي راديويي بر روي بدن انسان بسيار ناچيز هستند.

 

                                                                       ايميل دريافتي از شرکت Tangreat

 

خط ‌سوزي رويترز و عمليات رواني از سوي بي‌بي‌سي فارسي

فعاليت‌هاي رسانه‌اي ضد ايراني به خط‌‌ سوزي خبرگزاري رويترز محدود نمي‌شود و رسانه بي‌بي‌سي فارسي نيز با ايجاد عمليات رواني عليه جمهوري اسلامي از جمله خبرسازي درباره مضربودن پارازيت‌‌هاي ارسالي

در تلاش است تا كارشكني كند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: رویترز ، تحریم ، عملیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.