سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی؛

بهره وری از معادن در کشور پایین است

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: بهره وری از معادن سنگ های قیمتی غنی کشور بسیار پایین است و در این زمینه به علم روز دنیا مجهز نیستیم.

 

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با اعلام این مطلب افزود: معدن سنگ آهن سنگان خواف از بزرگترین معادن دنیا است که دارای عیار بالای 80 درصد است اما متاسفانه برداشت بی رویه از این معدن و عدم رعایت بهره وری در استخراج آن لطمات جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور وارد می کند.

وی با انتقاد از خام فروشی منابع معدنی و سنگ های قیمتی به کشورهای بیگانه ادامه داد: دولت باید هرچه سریعتر نسبت به احداث کارخانه های فرآوری سنگ های قیمتی در کنار معادن غنی کشور اقدام کند تا ارزش افزوده ناشی از آن منجر به رونق اقتصاد و اشتغال کشور شود.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات یکی از منابع عمده رشد و توسعه شهرستان های استان را ذخایر ارضی آنها اعلام کرد و تصریح کرد: متاسفانه در زمینه نقشه برداری های ژئوفیزیک و شناسایی معادن بسیار ضعیف عمل شده است.

خسروی از روند کند احداث کارخانه های فرآوری سنگ های قیمتی در کشور انتقاد کرد و افزود: یکی از مصوبات سفر اول هیات دولت به خراسان رضوی احداث دو کارخانه بزرگ فولاد برای تولید کندوله، کنسانتره و شمش آهن بوده است که متاسفانه با گذشت حدود 6 سال از آن هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی همچنین با اشاره به معدن طلای زر مهر واقع در شهرستان تربت حیدریه خواستار احداث کارخانه فرآوری در نزدیکی این معدن شد و گفت: در حال حاضر سنگ معدن طلای زر مهر به صورت خام به اصفهان برای فرآوری و تبدیل شده به طلای خالص ارسال می شود.ا/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.