به گزارش
گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، لاله افتخاری، به اعمال رده بندی سنی بازی های رایانه ای اشاره کرد و افزود: تولیدات فرهنگی همچون آثار سینمایی وبازی های رایانه ای باید بر اساس گروه سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسالان رده بندی سنی شود چرا که به دلیل تاثیرگذاری مستقیم بر روی ذهن و روحیه کودکان و نوجوانان می تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.
عضو فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: بازی رایانه ای اگر بدون توجه به گروه سنی ساخته شود به دلیل نبود درک صحیح، وجود هیجانات در بازی، صحنه های اکشن و مسایل خانوادگی، برای گروه سنی کودک و نوجوان هیچ جاذبه ای را به همراه نخواهد داشت و همین امر عامل دفع بازی های رایانه ای در این گروه سنی را به وجود خواهد آورد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به نقش تولیدکنندگان بازی های رایانه ای داخلی برای جذب مخاطب به عرصه گیم داخلی اشاره کرد و توضیح داد: بازی رایانه ای باید با زبان کودک ونوجوان و مطابق با سلیقه آن ها تولید شود تا بتواند ظرفیت مناسبی همراه با آموزش را برای گروه سنی کودک ونوجوان فراهم آورد.
وی حضور بخش خصوصی در عرصه گیم کشور را نیاز بازار داخلی دانست و توضیح داد: دولت با نظارت بر عملکرد بخش خصوصی و همچنین هدایت بخش تولید در زمینه فرهنگسازی همراه با سرگرمی می تواند در رشد و پویایی صنعت گیم کشور نقش آفرین باشد.
افتخاری به برپایی سومین نمایشگاه استانی بازی های رایانه ای در استان قم اشاره کرد و افزود: قم با توجه به قرارگیری جغرافیایی و مهاجرت گروه های مختلف با گویش متفاوت برای ادامه تحصیل از دیگر نقاط کشور دارای اهمیت بیشتری است و به طور یقین برپایی رویداد فرهنگی همچون گیم در این استان با استقبال فراوان روبه رو خواهد شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روحانیون و طلبه های که از دیگر کشورها برای ادامه تحصیل به این استان مهاجرت کرده اند می توانند عامل مهم درمعرفی بازی های رایانه ای ایرانی در دیگر کشورها نیز باشند./ح