سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگیری در محل سخنرانی نخست وزير ايتاليا + فیلم

معترضان به سياست هاي نخست وزير ايتاليا بيرون محل سخنراني او در شمال اين کشور با پليس درگير شدند.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، معترضان به هنگام ورود ماريو مونتي، نخست وزير ايتاليا، به محل برگزاري نشستي  در شهر ريوا دل گاردا در شمال ايتاليا با پليس درگير شدند. نيروهاي پليس به هنگام سخنراني مونتي در «جشنواره خانواده» دورتا دور ساختمان محل برگزاري حصار امنيتي تشکيل دادند.
معترضان قصد داشتند از اين طريق نظر دولت را به نارضايتي شديد مردم از سياست هاي اقتصادي در حال اجرا در کشور جلب کنند. بانک ايتاليا روز سه شنبه بيست وسوم اکتبر اعلام کرد با هدف کاهش کسري مالي به زير سه درصد توليد داخلي در سال آينده، احتمال اعمال سياست هاي رياضتي بيشتر در ابتداي سال 2013 وجود دارد.  
ماه گذشته دولت مونتي ميزان کسري بودجه مجاز تعرف شده در سال 2012 را از 1/7 درصد به 2/6 افزايش داده و رکود اقتصادي را مسبب اين افزايش اعلام کرد . هزاران معترض با هدف شرکت در تظاهرات «روز بدون مونتي» با تجمع در خيابان ها خواستار پايان اجراي بسته رياضتي نخست وزير هستند.

نخست وزير غيرمنتخب مردم بلافاصله پس از به دست گرفتن قدرت در نوامبر اعلام کرد مجموعه اي از سياست هاي رياضتي را با هدف کاهش کسري مالي اين کشور به 1/6   توليد داخلي پي خواهد گرفت. با اين همه پس از مدتي مشخص شد که  کسر بوجه بسيار کمتر از آنچه انتظار مي رفت کاهش يافته است.

انقباض اقتصادي و افت درآمدهاي مالياتي موجب بيکاري، ثابت ماندن دستمزدها و به دنبال آن افت قدرت خريد عموم شده است. در حالي رقم بيست و يک ميليارد يورويي حاصل از افزايش ماليات ها و کاهش هزينه هاي دولتي از سوي مونتي در نظر گرفته شد که سال گذشته نيز صرفه جويي هفتاد وشش ميليون يورويي از سوي برلوسکوني تصويب شده بود.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.