سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كشته شدن 112 نفر در خشونت‌هاي ميانمار

در خشونت هاي ميان مسلمانان و بودايي ها در غرب ميانمار دست کم صد و دوازده نفرکشته و هزاران نفر آواره شده اندو اين موضوع بر تلاش هاي دولت اين کشور براي بازسازي چهره بين المللي ميانمار سايه افکنده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي چاينا ديلي، در پي درگيريها در ماه ژوئن در ايالت راخين مردم به صورت دسته جمعي از خانه هاي خود فرار کردند و مسلمانان  روهينجا مجبور به اسکان در اردوگاه ها شدند.

وين مايينگ سخنگوي ايالت راخين گفت:« تا امروز پنجاه و يک مرد و شصت و يک زن کشته شده اند .» او گفت اين تلفات از هر دو گروه بوده است.

به گفته مقامات، از ماه ژوئن تاکنون بيش از دويست نفر در ايالت راخين کشته شده اند. در همين حال سازمان ملل متحد به ميانمار هشدار داد اصلاحات در اين کشور به سبب ناآرامي ها مورد تهديد قرار دارد.

بان کي مون در بيانيه اي گفت:« حملات مذهبي، تهديدات و افراطي گرايي بايد متوقف شود. اگر اين اتفاق نيفتد اصلاحات دولت به خطر خواهد افتاد. »

عملکرد تين سين رئيس جمهور ميانمار به سبب اصلاحات سياسي از جمله آزاد کردن زندانيان سياسي و انتخاب آنگ سان سوچي رهبر مخالفان ميانمار به عنوان نماينده پارلمان مورد ستايش قرار گرفته است. اما خشونت هاي ايالت راخين چالشي جدي در روند اصلاحات در ميانمار محسوب مي شود.

برچسب ها: میانمار ، کشته ، مسلمان ، خشونت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.