سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصر از رژيم صهيونيستي خواست شهرک سازي را در قدس اشغالي متوقف کند

مصر از رژيم صهيونيستي خواست شهرک سازي را در کرانه باختري و قدس اشغالي متوقف کند زيرا اين کشور اقدامات صهيونيستي را تهديدي براي امنيت و ثبات منطقه مي داند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاقصي ؛ وزارت امور خارجه مصر در بيانيه اي تصريح کرد ساخت شهرکهاي صهيونيست نشين با قوانين بين المللي مغايرت دارد و اين اقدامات اسرائيلي با هدف تغيير در منابع طبيعي سرزمينهاي اشغالي صورت مي گيرد.

 رژيم صهيونيستي قوانين بين المللي را که مخالف شهرک سازي و اشغالگري است زير پا مي گذارد و دولتهاي صهيونيستي گذشته و همچنين دولت نتانياهو که بسيار تندروتر از دولتهاي گذشته است ثابت کردند با فلسطينيان رفتاري جز اعمال فشار و تنگ تر کردن عرصه بر آنها و زير پا گذاشتن قوانين بين المللي ندارند. از اين رو مصر بعد از اينکه مشاهده کرد مقامات صهيونيستي تهديدهاي خود را عملي ساخته اند به شدت نگران شده است.

مقامات مصري از گسترش شهرک سازي صهيونيست ها در سرزمينهاي فلسطيني به ويژه در کرانه باختري و قدس اشغالي بسيار نگران هستند.وزارت خارجه مصر در بيانه اي که به همين مضمون صادر کرده است اعلام کرد: ساخت اين شهرک ها صرف نظر از نوع و حجم و نامهاي آنها ، مغاير با قوانين بين المللي است.

مصر همچنين اقدام رژيم اشغالگر قدس به اعلام ساخت هشتصد واحد مسکوني جديد در شهرکهايي در شرق قدس اشغالي و آغاز ساخت مراکز دولتي جديد در جبل الزيتون را محکوم و تصريح کرد : تلاش براي جدا سازي قدس از سرزمينهاي فلسطيني در کرانه باختري با هدف يهودي سازي، پيامدهاي ناگواري در مسير رسيدن به صلح و ثبات برجاي خواهد گذاشت و تهديدي آشکار براي راه حل دو کشور به شمار مي رود.

وزارت خارجه مصر تاکيد کرد : سفير مصر در تل آويو با ارسال پيامي از دولت مصر به رژيم اشغالگر قدس ، از اسرائيل خواست عمليات شهرک سازي را که تهديدي براي امنيت و ثبات در منطقه به شمار مي رود ، فورا متوقف کند.

گزارشگر اين شبکه افزود: موضع مصر بعد از انقلاب اين کشور 180 درجه تغيير کرده است. تظاهرات ملت مصر که از حقوق مردم فلسطين حمايت و تجاوزهاي صهيونيستي را محکوم مي کند، باعث شده است دشمن تحت فشار قرار گيرد زيرا انقلاب مصر محاسبات اسرائيل را تغيير داده است.
برچسب ها: اسرائیل ، قدس ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.