سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك منتقد سينما؛

يادگاري "مهرجويي" براي درميشيان، سبك سينماي مستقل است

چيزي كه درميشيان كارگردان فيلم سينماي "بغض" از استاد خود "داريوش مهرجويي" ياد گرفته سبك سينماي مستقل است.

مجتبي اردشيري، منتقد سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران؛ گفت: رضا درميشيان كه اين روزها اولين تجربه سينماي خود را بر روي پرده هاي سينمايي در حال اكران دارد از "مهرجويي" و "جيراني" به عنوان اساتيد خود، ياد كرد كه سبك سينماي مستقل را از ايشان  ياد گرفته است، سينمايي كه المانهاي خاص خودش را داشته و هويت و شناسنامه مستقلي براي كاراكترهاي خود به وجود آورده است.
وي افزود: اين بزرگترين چيزي است كه درميشيان از كاركردن با آنها به ارث برده و به عنوان اولين تجربه كارگرداني فيلمش داراي فرم و سبك خاصي است.
اردشيري تصريح كرد: فيلم هاي فرم‌گرا كه روابط در آنها گل درشت است و "بغض" نيز مي خواهد اين روابط را پر رنگ نشان دهد اما در نهايت ما روابطي فوق العاده را در اين فيلم مي بينيم.
اين منتقد سينما تصريح كرد: "بغض" سه داستان را روايت مي كند، مقوله مهاجرت كه بارها و بارها در فيلم و سريال ها به آن پرداخته شده است اما پردازش خوب داستان "بغض" باعث شده تا فيلم براي مخاطب جذابيت داشته باشد.
وي اظهار داشت: البته با تمامي اين توضيحات فيلم بدون اشكال نيست. "بغض" با توجه به نوع روايت به شدت نيازمند فلاش بك‌هايي است كه بسيار با فلاش بك هايي كه تا به امروز در ديگر فيلم هاي سينمايي ديده ايم متفاوت است.

*تدويني آشفته كه نمي تواند به بار دراماتيك فيلم كمك كند

اردشيري به تدوين آشفته اين فيلم اشاره كرد و گفت: مخاطب بخشي از داستان را از روايتي به دست مي آورد كه فلاش بك ها تعريف مي كند و نقاط عطف فيلم در جايي است كه مخاطب خيلي به داستان حساس مي شود اما يك باره فيلم كات مي خورد كه اينها نشان از تدوين آشفته اين فيلم مي دهد.
اردشيري افزود: اين نقص ها به دليل كم تجربگي درميشيان است، كارگرداني كه به شدت نيازمند تجربه است كه در اثر بعدي قطعا كار بهتري را از او شاهد خواهيم بود.
اين منتقد هم چنين به ساخت بغض در ايران اشاره كرد و گفت: پيش از اين قرار بود بغض در ايران و هم چنين حمايت شركاي خارجي ساخته شود كه در نهايت اين فيلم در تركيه و هم چنين توسط بخش خصوصي ساخته شد كه تمامي اين مشكلات براي كارگردان فيلم اولي بسيار سخت است./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.