سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موفقیت هیچ گاه تصادفی نیست!

بیایید از آغاز بنگریم از شب زنده داری ها و از تحمل سختی ها و مشکلات و از مبارزه با فشارها و تهدیدها، تا قضاوتی درست درباره ی افراد موفق کنیم که الان در چشم ما آرامشی از موفقیت خود کسب کرده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به طور کلی تعاریف زیادی برای موفقیت وجود دارد که یک تعریف آن بالفعل کردن استعدادهای نهایی است و تعریف دیگر دستیابی به هدفی است که در نظر انسان رسیدن به آن موجب آرامش و کامیابی می شود و مفهوم عامیانه ی آن نقطه ی روشنی است که در طول زندگی در جلوی چشمانمان قرار دارد که با رسیدن به آن احساس قدرت می کنیم.

یک روانشناس در این باره بیان کرد: برای شناخت انسان های موفق می توان به افرادی رجوع کرد که حتی در دوران کودکی تا جوانی به علت یتیم بودن و یا سایر علل ها حتی نمی توانستند شبی را سیر به صبح برسانند ولی با تلاش و کوشش به موفقیت های بزرگ دست پیدا کردند.

معماریان در رابطه با ویژگی های افراد موفق اظهار داشت: همه ی انسان های موفق مسئولیت پذیرند به طوری که هیچ وقت مسئولیت کار خویش را بر گردن دیگران قرار نمی دهند و شانه از زیر کارها خالی نمی کنند و باید گفت که انسان های موفق مادرزادی و یا به طور ژنتیکی موفق نبودند و حاصل یک عمر تلاش و سختی هایشان است که الان از موفقیتشان یاد می شود.

وی در رابطه با دیگر ویژگی انسان های موفق گفت: انسان های موفق از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند و با آن به شجاعت و شهامت در انجام کارها می رسند و توسط این دو خصلت خود به بالاترین موفقیت های مورد قبول خواهند رسید به عبارت دیگر زمانی که بر انجام کاری تصمیم می گیرند با شهامت زیاد آن را پیش خواهند گرفت و با شجاعت مشکلاتشان را حل می کنند.

معماریان برنامه ریزی صحیح را مهمترین عامل موفقیت انسان ها دانست و گفت: برنامه ریزی از دیگر کارهای مهم بعد از انتخاب هدف است که برای رسیدن به آن هدف بسیار به ما کمک می کند و می توان در شرایطی هم نیز رسیدن به موفقیت و هدف مطلوب را بدون برنامه ریزی صحیح و با دقت غیر ممکن دانست.

وی ادامه داد: اما از دیگر نکاتی که می تواند ما را به رسیدن به موفقیت و هدف مطلوب خود کمک کند، تعیین اهداف بزرگ، پرورش خلاقیت، اشتیاق پشتکار، اعتماد به نفس و استفاده از هوش و استعداد است.

گفتنی است، موفقیت هیچ گاه تصادفی نیست و این به سیستم و تصمیم گیری افراد بر می گردد که می تواند سبب شود تا افرادی زندگی متوسط به حالی داشته باشند و یا زندگی ای با موفقیت کامل و آرامشی همه جانبه./ل

برچسب ها: موفقیت ، تصادفی ، مبارزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.