سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنرنمايي معتمدآريا با "دختر شيريني فروش" در آي فيلم

"دختر شيريني فروش" با پخش مجدد از شبكه آي فيلم ، بار ديگر بازي بي نظير فاطمه معتمد آريا در كنار ايرج طهماسب را به رخ كشيد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ بازپخش مجموعه هاي تلويزيوني و فيلم هاي سينمايي ماندگار و خاطره ساز از شبكه "آي فيلم" جرياني بود كه مورد استقبال بسياري از مخاطبان قديمي اين مجموعه ها قرار گرفت.
پخش مجدد اين مجموعه‌ها و فيلم هاي سينمايي از اين شبكه علاوه بر اينكه به زنده شدن خاطرات خوب و تداعي لحظه هاي شيرين براي مخاطبان قديمي منجر مي شود، مي تواند براي يك هنرمند حضوري تازه و نو در ميان مخاطبان جديد محسوب شود.
"دختر شيريني فروش" يكي از خاطره ساز ترين فيلم هايي بود كه روز گذشته 5 آبان از شبكه "آي فيلم" باز پخش شد.
اين فيلم كه با هنرنمايي "فاطمه معتمد آريا" و "ايرج طهماسب" به عنوان يك زوج در كنار هم بازي به ياد ماندني بر جاي گذاشت در يك ژانر اجتماعي-كمدي در سال 1380 توليد شد.
داستان اين فيلم به كارگرداني و نويسندگي ايرج طهماسب درباره ازدواج پردردسر يك دختر جنجالي و يك پسر ساده است كه به دليل مخالفت شديد پدر پسر و مادر دختر ازدواجشان بيست سال به تاخير مي افتد و هر بار به بهانه هاي مختلف مراسم عقد و عروسي شان به هم مي خورد.
اما در اين ميان زماني كه دعواي بين دو خانواده بالا مي گيرد نيلوفر و سعيد دست به اقداماتي مي زنند تا شايد دل پدرو مادرشان براي اين وصلت نرم شود.
دخترك شيريني فروش پس از تدارك يك سري شيريني كه با يك نوع قرص به منظور خودكشي پخته شده بود، پسرك قصه را به خودكشي و رهايي از جنگ نابرابر والدينشان دعوت مي كند، اما از بخت خوب بايد شيرني ها تنها منجر به يك دل درد شديد شده و تمام نقشه هاي اين زوج نقش بر آب مي شود.
فاطمه معتمد آريا كه در اين فيلم نقش يك دختر خجالتي و كم رو را به خوبي ايفا مي كند مي تواند بار ديگر هنرنمايي و اثري دل نشين را در كارنامه هنري اش به ثبت برساند.
در اين فيلم كه "ثريا قاسمي" ايفاگر نقش مادر زن پر توقع و "حميد جلبي" در نقش پدرشوهر ظاهر مي شود، در جدالي بي پايان همواره به صورت ها و اشكال گوناگون بر سر راه وصلت اين دو جوان سنگ مي اندازند.
قاسم زارع، يوسف تيموري، سعيد پيردوست، محسن قاضي مرادي و فرحناز منافي ظاهر از جمله بازيگراني بودند كه سرانجام مراسم عروسي اين دو جوان را برپا كردند و آن ها را به خانه بخت فرستادند.
از ديگر عوامل اين فيلم مي توان به مجيد و حميد مدرسي تهيه كننده و حسين زندباف به عنوان تدوين گر اشاره كرد.
 گزارش از: زهرا رضاپور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.