علي ربيعي در گفتگو با
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: طبقه بندي کارت سوخت گازوئيل بر اساس سه گزينه کلاس موتور، تنتاژ موتور ونوع خودرو در دستور کار دولت از هشت سال پيش قرار گرفته است.
وي تصريح کرد: با توجه به موضوع بهره وري بالاتر انرژي هاي فسيلي که در کشور هست استفاده بهينه به ويژه در حمل و نقل نفت و گاز و بنزين مورد توجه قرار گرفته است.
ربيعي اظهار داشت: موضوع سوخت گازوئيل در ابتدا با توجه به نوع مصرف نفت و گاز و بيشتر مصارف تجاري و صنعتي است که اين طبقه بندي مختص گازوئيل است و هدف از آن کنترل مصرف و نيز حرکت به سمت ارزش افزوده اقتصادي در کشور است.
معاون صنايع و انرژي مديريت حمل و نقل سوخت کشور تاکيد کرد: در حال حاضر اين پروژه مطالعات ميداني را طي مي کند و با اجراي آن کنترل قيمت و مصرف از قاچاق در مرزهاي کشور جلوگيري به عمل مي آيد.
وي اضافه کرد: طرح طبقه بندي کارت سوخت با همکاري کار گروه ستاد سوخت کشور، وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازي و ارگان هاي مختلف بررسي مي شود.
ربيعي خاطرنشان کرد: کارت سوخت در مناطق 20 گانه در کل استان ها اعمال مي شود و کارت هاي جديد به صورت اتوماتيک جايگزين کارت هاي قبلي مي شود./عب