سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

توسعه نیافتگی خلخال و کوثر عامل مهاجرت نخبگان

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ توسعه نیافتگی شهرستان‌های خلخال و کوثر در 33 سال گذشته عامل اصلی مهاجرت نخبگان از منطقه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ جلیل جعفری بنه خلخال امروز در همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خلخال و کوثر افزود:‌ خلخال و کوثر در جنوب استان اردبیل علیرغم خدمات خوبی که در 33 سال گذشته از نظام اسلامی دریافت کرده‌اند همچنان در محرومیت به سر می‌برند و با فضای توسعه یافتگی فاصله دارند.

وی شاخص‌های توسعه هر منطقه را نرخ پایین بیکاری، جاده‌های مواصلاتی مناسب، میزان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری، پیشرفت‌های بخش معدنی و شاخص‌های عمران و آبادانی توصیف کرد و گفت:‌ خلخال با داشتن استعداد بالقوه و نیروهای متفکر و برجسته از قافله پیشرفت عقب مانده و نخبگان علمی این منطقه نتوانسته‌اند در شکوفایی خلخال و کوثر زمینه مساعدی را فراهم آورند.

این نماینده مجلس افزود: از زمان خادمی مردم در مجلس به فکر افتادیم تا با گرد هم آوردن نخبگان و همفکری آنها در یک هم‌اندیشی راه‌های برون رفت از این مشکل را فراهم کرده و زمینه‌ای فراهم کنیم تا این همایش برگزار شود.

رئیس همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه خلخال و کوثر در ادامه گفت: بر اساس اصل 44 سرمایه‌گذاری دولت در حوزه‌های مختلف ممنوع شده، ولی می‌توان از بودجه‌های ملی در تامین زیر‌ساخت‌ها به ویژه راه، آب، برق، گاز و ارتباطات استفاده کرد./س 

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، نیافتگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.