سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

وجود 6/ 44 درصد انواع اختلالات روانپزشکی در کشور

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: طبق آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 6/44 درصد اختلالات روانپزشکی در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان در همایش سلامت روان با بیان این مطلب افزود: بار بیماری های روانی در زنان ایرانی 5/26 درصد و در مردان 8/20 درصد است.

دکتر سید علی سجادی افزود: اختلالات خلقی در کشور 3/17 درصد در زنان و 9/11 درصد در مردان گزارش شده است.

همچنین به گفته وی 5/16 درصد زنان و 7/10 درصد مردان در کشور ایران به افسردگی مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه افسردگی در سال 2000 چهارمین علت بار بیماری در افراد در جهان بوده است، اضافه کرد: در حال حاضر افسردگی در سنین 15 تا 44 سال دومین عامل بار بیماری در مجموع دو جنس است.

وی گفت: تا سال 2030 این بیماری روانی رتبه نخست را در بار بیماری به خود اختصاص خواهد داد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان، اختلال خواب، اشتها، تمرکز و تصمیم گیری، احساس افت انرژی، ناامیدی و احساس گناه، تفکر در باره مرگ و خودکشی را از علائم افسردگی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: خودکشی در میان بیماران افسرده 15 درصد است که سالانه منجر به مرگ یک میلیون نفر در جهان می شود.

دکتر سجادی با اشاره به اینکه افسردگی اختلال عملکرد شغلی، اجتماعی و بین فردی را به دنبال دارد، گفت: تشخیص به موقع، درمان مناسب و پیشگیری از پیشرفت بیماری می تواند موجب کاهش میزان خودکشی، ناتوانی ناشی از بیماری، بهبود عملکرد شغلی، جلب همکاری و حمایت خانواده و در نهایت کاهش بار بیماری شود.

به گفته وی اصلاح شیوه زندگی، شناخت علائم هشدار دهنده بیماری، نحوه برخورد صحیح با بیماران و اطمینان بخشی در خصوص مصرف دارو و مدت زمان درمان از راهکارهای اصلاح باورهای غلط درباره بیماری روانی افسردگی است.

وی اظهار کرد: تامین زیر ساخت های لازم اعم از مراکز آموزشی - درمانی، مربی آموزشی، درمانگر و امکانات درمانی توسط مسوولان ذیربط از نیازهای بخش سلامت و بهداشت روانی در جامعه است./س

برچسب ها: اصفهان ، همایش ، سلامت ، روان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.