سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گوشه ای از مطب جراحان پلاستیک؛

دختران رکورد جراحی های پلاستیک را می شکنند

در مطب جراحان زیبایی خیلی ها بودند دخترانی که چسب بر بینی زده نشسته و با غروری به تعداد دفعات جراحیشان می گفتند...


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، جراحی های صورت گرفته در گرو زیبایی های اشخاص به این دلیل مورد بررسی آسیب شناسان قرار گرفته که انسان سالم دست به این اقدام زدند و تعداد نفرات مراجعین آن در این دهه های اخیر بسیار بالا رفته است زیرا به طور کل جراحان پلاستیک خود براین معتقدند که کارآنها اصل و پایه اش جراحی کسانی است که در تصادفات، آسیب های جدی به زیبایشان  وارد شده است.
یک آسیب شناس اعلام کرد: ورود متخصصین جراحی از حدود 50 سال پیش در ایران شروع به فعالیت کرد که این گروه تشکیل شده از 7نفر بودند که البته در گذر زمان و افزونی بر مراجعین به این گونه اشخاص اینکه حدود 150 پزشک جراحی پلاستیک وجود دارده باز هم جوابگوی این جمعیت کثیر مراجعین نیستند و به همین خاطر ورود پزشکان خارجی که حتی مهارت های لازم برای اینگونه جراحی ها را هم ندارند به وفور به چشم می خورد که نتیجه ی آن رسیدن اینگونه شکایات به رتبه ی سوم شکایات پزشکی مبدل گشته است.
یعقوبی در رابطه با تنوع جراحی ها اذعان داشت: امروزه در جامعه تنوع زیادی در جراحی ها برای کسب زیبایی مطرح گردیده که بیشتر آنان الگوهای کشورهای غربی اند و یا در مجلات آنان چاپ می شود که می توان از گونه های به جراحی بینی، شکم، لب، گونه و دیگر اعضای بدن اشاره کرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اینگونه تبلیغات و رایج شدن آن در میان دختران که امروز به شکل مد با آن برخورد می شود می تواند دلیل اصلی کاهش سن متقاضیان باشد به طوری که دخترانی نوجوان در سن های 14 و15 سال نیز با وجود اینکه هنوز ترکیب صورتشان شکل نگرفته دست به این گونه جراحی می زنند.
یعقوبی با اشاره به اینکه بیشترین گروه که جراحی پلاستیک می کنند کسانی زشت پندارند، گفت: اولین گروه که بیشترین متقاضی را در خود در بردارد کسانی هستند که خود را زشت می پندارندو از چهره ی خود تنفری خاصی پیدا کرده اند به طوری که حتی شرم دارند خود را در آینه مشاهده کنند که شاید این افراد از نگاه اطرافیان و جامعه و تمسخرشان به وجود امده باشند که آمار در این رابطه نشان داده شده که بیش از 80 درصد از جراحی های پلاستیک برای زیباترشدن است.
وی در رابطه با دومین گروه از افراد متقاضی به این گونه جراحی ها خاطرنشان کرد: دومین گروه کسانی اند که از عزت نفس پائینی برخوردارند و به راحتی تحت تأثیر الگوهای ماهواره ای و یا اینترنتی قرار مي گيرند به طوری که امروزه اغلب جراحی پلاستیک تشریفاتی بوده که علت آن همان فرهنگی است که توسط رسانه های غربی و مجلاتشان وارد تفکرات جوانان و نوجوانان گشته است.
این آسیب شناس در رابطه با اعتقادات متخصصین گوش، حلق، بینی گفت: متخصصان گوش و حلق و بینی با وجود اینکه بیشترین جراحی را نسبت به چنین عضو هایی دارند جراحی تشریفاتی را غیرضروری خواندند وانجام آن را برای جوانان و نوجوانان منع کردند و براین معتقد بودن که افرادی دست به چنین اعمال می زنند که دارای اختلالات روانی و یا دارای ذهنی غیرمعقول باشند زیرا که کسانی که در تصادفات جراحات شدید برمی دارند دست به چنین کاری می زنند.
وی در رابطه با راهکارهای مقابله با‌آن گفت: باید اول خانواده ها را از این امر آگاه سازیم که هیچگاه چنین فرزندی با تکرار عمل های متفاوت نیز مشکلش برطرف نمی گردد و او اینقدر که به مراقبت و رجوع به روانشناس دارد به هیچ وجه به این عمل ها و جراحی ها احتیاج نخواهد داشت.
گفتنی است، اگر ما انسان ها به چهره های آدم ها کلیشه ای نگاه نکنیم و از روی تحقیر و تمسخر برای یکدیگر عیب تراشی نکنیم شاید از این معضلات دور شویم و یا اطرافیانشان را نسبت به چنین جراحی هایی وادار نکنیم بیاییم دست از نیازهای کاذب برداریم و خود را عاری از هر چشم و هم چشمی ببینیم و آنچه را که خدا به ما عطا کرده بپذیریم و شکر نعمتش را به جای آوریم./ل
برچسب ها: جراحی ، پلاستیک ، دختران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.