سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

ارتباط وزوز گوش با اضطراب و افسردگي

يك متخصص گوش و حلق و بيني گفت: وز‌وز گوش به صدايي مبهم در گوش گفته مي‌شود كه آزاردهنده است. اين صدا مي‌تواند با فركانس پايين و شبيه به همهمه باشد و يا مي‌تواند به صورت تيز و با فركانس بالا ايجاد شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکزخوزستان؛دكتر نادر صاكي اظهار كرد: اين عارضه دلايل مختلفي دارد و با معاينه بيمار دليل اصلي آن مشخص مي‌شود زيرا نشانه‌اي است كه در بيماري‌هاي مختلف بروز مي‌كند.

 

وي افزود: گاهي اين عارضه نماد بيماري‌هاي گوش داخلي، پاره شدن پرده گوش و يا جرم درون گوش است و در برخي موارد نيز ناشي از بيماري‌هاي رواني مانند اضطراب و افسردگي است. اين بيماري‌ها روي عصب شنوايي تاثيرگذاشته و چنين عارضه‌اي را ايجاد مي‌كنند.

 

اين متخصص گوش و حلق و بيني گفت: افزايش سن نيز موجب پيرگوشي شده و در پي آن وزوز گوش نيز ايجاد مي‌شود. بيماري‌هايي چون كم‌خوني، چربي بالا و فشار خون بالا نيز ممكن است اين عارضه را ايجاد كنند.

 

وي ادامه داد: بيماران پس از شناسايي بيماري تحت درمان دارويي قرار مي‌گيرند و در صورتي كه درمان دارويي پاسخ ندهند از وسيله‌اي حفاظت‌كننده صوت استفاده مي‌شود كه در اصطلاح صدا خفه‌كن گفته مي‌شود و صداي داخل گوش را آرام مي‌كند. البته اگر عامل بيماري رفع شود نيازي به درمان نيست./س

 


برچسب ها: وزوز ، اضطراب ، افسردگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.