سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدخدايي در نشست کانون دانشگاهيان ايران اسلامي؛

جزم‌گرایی مهمترین آفت تحزب است

دبير کل جمعيت فداييان اسلام با بيان اين که جزم‌گرايي مهمترين آفت تحزب است گفت: بايد پيرامون كار حزبي، فرهنگ سازي شود تا مردم از مزایای وجود تحزب آگاه شوند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، دبیرکل جمعیت فداییان اسلام در جمع اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی کانون دانشگاهیان ایران گفت: جزم‌گرایی يكي از اصلی‌ترین آفت تفکر حزبی و کار جمعی است.

محمد مهدی عبدخدایی که در بیست و چهارمین نشست کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و در دانشگاه شهید بهشتی سخن می‌گفت، همچنین تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات احزاب در ایران آن است که هیچگاه نتوانسته‌اند نخبه پروري كنند و نیروهای شایسته را به جامعه تحویل دهند.

وی ضمن ابراز تاسف از فقدان وجود یک حزب یا تشکل باسابقه در ایران خاطرنشان كرد: این موضوع یکی از مهمترین مباحثی است که احزاب و تشکل‌ها در بدو تاسیس باید مورد توجه قرار دهند.

عبدخدایی رمز ماندگاری مکتب شیعه در تاریخ را تفکر تشکیلاتی دانست و افزود: احزاب و تشکل‌های کشور را بايد در اصول و مبانی تشیع عميق شوند.

دبيركل جمعيت فدائيان اسلام در  ادامه يكي از دلايل نبودن احزاب قوي در كشور را اعتقادات جامعه ايراني نسبت به كارهاي اجتماعي دانست و گفت: درجريان جنبش مشروطيت، جنبش تنباكو و انقلاب اسلامي نیز مذهپ تشیع عامل اصلی محسوب می‌شود و احزاب در این میان نقش چنداني را نتوانستند ایفا کنند. 

عبدخدایی یادآور شد: مذهب تشيع آميخته با ايجاد حكومت است و به تعبیر مرحوم مدرس «سياست ما عين ديانت ماست» و تا زماني كه بين اين اعتقادات و اعتقاد به تحزب همخواني ايجاد نشود، احزاب شكل نخواهند گرفت.
    
عبدخدايي در پايان تصريح كرد: بايد پيرامون كار حزبي، فرهنگ سازي شود تا مردم از مزایای وجود تحزب آگاه شوند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: عبدخدایی ، تحزب ، مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.