سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

افتتاح نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب در کرمان

این نمایشگاه روز گذشته با عنوان « ولایت و امامت » همزمان با عید قربان در کرمان افتتاح شد که تا 11 آبان ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های کرمان واقع در میدان بیرم‌آباد برپاست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان :

سیدمحمد حسینی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم با اشاره به اینکه طی سال جاری 28 نمایشگاه کتاب در سطح کشور برپا می‌شود، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب طلایه‌دار ترویج کتابخوانی هستند و در نمایشگاه‌های کتاب حضور می‌یابند.

حسینی فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی انجام شده در کشور را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: با وجود محدودیت‌های اعتباری ، طی سال جاری 28 نمایشگاه کتاب را در سطح کشور برپا می‌کنیم.

رادیو کتاب در راه است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی رادیو کتاب یکی از برنامه‌هایی است که طی هفته کتاب و کتابخوانی صورت می‌گیرد.

حسینی تصریح کرد: رادیو کتاب به معرفی کتاب‌ها ، کتابخانه‌ها، مراکز نشر کتاب و ... می‌پردازد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ‌افزود: شاخص‌های کتاب طی سال‌های گذشته 100 برابر شده است.

حسینی گفت: استان کرمان به لحاظ افزایش فضای فرهنگی، هنری و کتابخانه‌ای فعالیت‌های خوبی دارد که در هر شهرستان یک مجموعه فرهنگی و هنری دایر شده است.

وی مشکل کنونی کشور را در بحث توزیع کتاب دانست و افزود: بسیاری از کتاب‌ها به درستی توزیع نمی‌شوند، لذا برپایی نمایشگاه‌ها در راستای این امر نیز موثر است.

همچنین در این مراسم احمدی سعیدی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به شرکت 600 ناشر در نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان اظهار داشت: 50 ناشر کرمانی در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات خود را در 500 غرفه عرضه می‌کنند.

وی افزود: نمایشگاه کتاب کرمان در فضای 18 هزار متر مربع شامل 16 سالن و به صورت تفکیک شده در حوزه‌های مختلف دایر شده است.

سعیدی‌ نشست‌های تخصصی، جلسات نقد و بررسی، ادبیات پایداری، جنگ نرم، ادبیات داستانی کرمان و... را از جمله برنامه‌های جنبی در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه می داند.

سعیدی افزود: همچنین برنامه‌های ویژه‌ای شامل جشن‌های با موضوع امامت و و لایت، همایش بزرگ غدیر، شب شعر ولایت، معرفی کتب دفاع مقدس به ویژه تولیدات استان، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی و... در نظر گرفته شده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.