سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

استکبارجهانی از الگو شدن ایران در حوزه اقتصادی هراس دارد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: استکبار جهانی از الگو شدن ایران اسلامی در حوزه اقتصادی به مانند سیاسی و فرهنگی در هراس و نگرانی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ مصطفی افضلی‌فرد در مراسم تجلیل از صادر‌کنندگان نمونه اردبیل افزود: ما با تکیه بر صادرات توانمند می‌توانیم با قطع کامل وابستگی‌ها به در‌آمد نفتی به پایداری اقتصادی ایران کمک کنیم تا بتوانیم به هر نحو ممکن تحریم‌ها را دور بزنیم.

وی گفت:‌ کشور ما در بخش اقتصاد در صدد الگو شدن برای دنیاست که ضرورت دارد در این باب محور توسعه را صادرات و کالاهای با کیفیت قرار دهیم.

این نماینده مجلس افزود: در مباحث توسعه و رشد آنچه که اصل قرار می‌گیرد کمیت‌هاست در حالی که باید کیفیت در اولویت باشد و ما صادرات کیفیت محور را بر صادرات کمیت محور ارجح بدانیم.

افضلی‌فرد رشد واقعی را نتیجه توسعه کیفی کالا و همچنین بسته‌بندی‌های مناسب آنها ارزیابی کرد و گفت:‌ ما در کمیسیون اصل 90 سعی داریم در بررسی چالش‌های صادراتی نقش توسعه را به موضوع ارتقای کیفیت‌ دخیل بدانیم تا یک فرصت استثنایی در تولید صادرات محور در این کشور اتفاق بیفتد.

وی افزود:‌ ما اگر امروز در معرض شدید‌ترین تحریم‌های استکبار قرار داریم به خاطر آن است که بیگانگان از الگو شدن ایران در این عرصه به مانند سایر حوزه‌‌ها در هراس و نگرانی هستند و می‌خواهند با محدود کردن مسائل اقتصادی سعی ‌کنند مشکلات و نارسایی‌های مردم ما را که در حوزه اقتصادی ملموس‌تر به نظر برسانند.

عضو مجمع نمایندگان استان در ادامه گفت: هر روز حلقه تحریم‌ها و تهدیدهای تنگ‌تر می‌شود به طوری که غرب در یک حرکت جدید صادرات گاز ما را نیز تحریم کرده و تلاش می‌کند تا با کارشکنی در فعالیت نیروگاه هسته‌ای ما به دنیا اعلام کند که ایران از پیشرفت‌های ضعیفی در این حوزه برخوردار است.

وی افزود:به رغم اذعان به سلامت فعالیت ایران در حوزه هسته‌ای به دلیل آنکه غرب ایران را رقیب توسعه فعالیت‌های هسته‌ای خود می‌داند در تلاش است تا فعالیت‌های هسته‌ای را محدود کند./س  

برچسب ها: اردبیل ، حوزه ، اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.