سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تبریز،میزبان برگزاری بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان آذربایجانشرقی از برگزاری بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در روزهای هشتم و نهم آبانماه خبرداد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، استوار آذر، امروز در جمع خبرنگاران، دوران دفاع مقدس را اوج ایثار و رشادت و حماسه آفرینی های رزمندگان دفاع مقدس دانست و افزود: فرهنگ دفاع مقدس برای ما و آیندگان ما به عنوان یک الگوست و ما باید در بنیان و اساس پیشرفت ها از فرهنگ دفاع مقدس الگو بگیریم.

وی گفت: امسال استان آذربایجانشرقی میزبان کنگره شعر دفاع مقدس است که فرصت مناسبی است شاعران استان آثار خود را در این کنگره معرفی نمایند.

استوار آذر افزود: شاعران دفاع مقدس، شعر دفاع مقدس، شعر دفاع مقدس با مضامین عاشورایی، شعر مقاومت و مقاومت بین الملل و بیداری اسلامی و همچنین دفاع مقدس و کودک و نوجوان بخش هایی هستند که در این کنگره برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت: در این کنگره 6000 شاعر با 10000 اثر شرکت خواهند کرد که از این تعداد 330 اثر مربوط به شاعران شرکت کننده از استان آذربایجانشرقی است.

استوار آذر از رونمایی چند کتاب با موضوعات دفاع مقدس خبرداد و افزود : به رسم طایفه عشق ، پرنده ای که از سرزمین من به پرواز درآمده با موضوع بیداری اسلامی ، میدان های تحریر شامل آثار برگزیده جشنواره ، آثار برگزیده بخش کودک و نوجوان عناوین و موضوعات این کتاب ها هستند.

وی اضافه کرد: 65 درصد آثار رسیده به جشنواره متعلق به آقایان و 35 درصد دیگر نیز مربوط به خانم هاست و 50 نفر از شعرای پیشکسوت هم در این کنگره حضور دارند.

همچنین در این کنگره از 22 نفر برگزیده تجلیل به عمل می آید.

گفتنی است: این کنگره دوشنبه 8 آبانماه در وادی رحمت تبریز افتتاح می شود و محل برگزاری آن نیز، مجتمع فرهنگی رفاهی پتروشیمی است./س

برچسب ها: تبریز ، میزبان ، کنگره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.