سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يک حقوقدان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح كرد

افزايش بيکاري؛ زمينه ساز ارتکاب جرم

وكيل پايه يك دادگستري گفت: افزايش بیکاری و مشکلات اقتصادی، زمينه بروز جرم و جنايات را در جامعه فراهم مي كند.

مرتضي اسلامي پناه در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عامل بيكاري در وقوع جرايم اظهار داشت: بیکاری به دلیل نبود شغل کافی، نداشتن مهارت لازم، به کارگیری تکنولوژی به جای نیروی انسانی , در کنار فقر مالی و فرهنگی، زمینه  را برای ارتکاب جرم فراهم مي سازد و انگیزه ای برای قانون شکنی افراد مي شود.
 
اين حقوقدان ادامه داد: با قرار گرفتن این موارد در کنار یکدیگر می توان گفت تأثیرات منفی آن تنها در بزرگسالان نخواهد بود، بلکه تمامی سنین در معرض خطر ارتکاب جرم قرار می گیرند.
 
وي تصريح كرد: در میان این افراد بسیارند کسانی که ارتکاب جرم را ریشه در مشکلات خانوادگی معرفی می کنند.

اسلامي پناه در رابطه با نقش بیکاری در وقوع جرم گفت: بیکاری نقش بسزایی در ارتکاب جرم دارد، چرا که بیکاری می تواند جدایی از فقر مالی و فقر فرهنگی و آموزشی که در خانواده رکن اصلی را ایفا می کند، داشته باشد.
 
 وي در ادامه افزود: بیکاری می تواند انگیزه ای برای اعتیاد، زمینه ای برای وقوع جرم و دلیلی برای سابقه دار شدن فرد مجرم و در نهایت باز هم بیکاری وی شود.
 
وكيل پايه يك دادگستري با اشاره به راهكارهاي پيشگيري از وقوع جرم، خاطرنشان كرد: مطمئناً اگر با ایجاد راهکارهای مناسب، ارائه آموزش های لازم و فرهنگ سازی در میان خانواده ها،‌ ایجاد شغل برای افراد نیاز به سرمایه زیاد نداشته باشند و همچنین فراهم کردن شرایط کار برای مجرمانی که پس از آزادی به دلیل بیکاری بار دیگر به ارتکاب جرم روی می آورند، انگیزه ی کار را فراهم کنیم، کمتر شاهد ارتکاب جرم خواهیم بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ارتکاب ، زندان ، جرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.