سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واگذاري 27 نيروگاه تا پايان سال جاري

مجري خصوصي سازي صنعت برق کشور از واگذاري 27 نيروگاه به بخش خصوصي تا پايان سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بهمن الله مرادي در دوازدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت برق ايران با بيان اينکه در صنعت برق سه بخش توليد ، انتقال و توزيع وجود دارد ، گفت : بر اساس اصل 44 قانون اساسي، بخش هايي که شامل خصوصي سازي مي شود و دولت بايد آنها را به بخش خصوصي واگذار کند، بخش هاي توليد و شرکت هاي توزيع است و بخش انتقال در اختيار حاکميت است و واگذار نمي شود.

وي افزود: صنعت برق هم اکنون درحال آماده سازي نيروگاه ها و شرکت هاي توزيع براي واگذاري به بخش خصوصي است که در فهرست  واگذاري سازمان خصوصي سازي قرار دارد و اکنون 44 نيروگاه به ظرفيت 34 هزار مگاوات به اعتبار 220 هزار ميليارد ريال در دست اقدام است که براي واگذاري آماده مي شود.

مجري طرح خصوصي سازي صنعت برق با بيان اينکه در زمان کنوني 17 نيروگاه به ظرفيت 16 هزار مگاوات به ارزش 90 هزارميليارد ريال به بخش خصوصي واگذار شده است، گفت: واگذاري ها را سازمان خصوصي سازي انجام داده است.

وي تصريح کرد: از 44 نيروگاه که در دستور کار واگذاري است، 10 نيروگاه از طريق ماده 27 و بورس يا فرابورس عرضه مي شود و واگذاري بقيه 34 نيروگاه از طريق مزايده خواهد بود. 

مرادي درخصوص نيروگاه هايي که در عرضه اوليه مشتري خود را پيدا نمي کند ، گفت : عرضه دوم و سوم براي اين نيروگاه ها  در سازمان خصوصي سازي پيش بيني شده است. 

وي با بيان اينکه براساس برنامه تا پايان سال جاري، 27 نيروگاه باقيمانده واگذار خواهد شد، گفت: قيمت گذاري 21 نيروگاه انجام شده و شش نيروگاه ديگر نيز در دست ارزيابي است. 

وي گفت : نيروگاه هاي پرند و سنندج پس از نداشتن متقاضي در مزايده، به عنوان رد ديون از طرف دولت به شرکت مپنا واگذار شده که ارزش اين دو نيروگاه در حدود 10 هزار ميليارد ريال است.

وي در خصوص واگذاري شرکت هاي توزيع برق نيز گفت: براي تسهيل در واگذاري شرکت هاي توزيع، آماده سازي ها انجام شده که تاخير در واگذاري اين شرکت ها به دليل حساسيت بالايي است که واگذاري اين شرکت ها دارد.

به گفته مجري خصوصي سازي صنعت برق، بدهي هاي شرکت هاي توزيع که انباشته از سال هاي گذشته است، به دولت منتقل شده است تا در واگذاري اين شرکت ها تسهيلاتي ايجاد شود.

در دوازدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت برق ايران در محل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران، بيش از 300 شرکت داخلي و 50 شرکت خارجي از فرانسه، ايتاليا، آلمان، چين، ترکيه، کره جنوبي و ...، در فضايي به وسعت افزون بر 30 هزار مترمربع آخرين دستاوردهاي خود را در زمينه هاي مختلف صنعت برق عرضه کرده اند./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.