سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح مشترك امنيت سايبري آمريكا و كانادا

کانادا و آمريکا ديروز جمعه اعلام کردند دو کشور طرح مشترک امنيت سايبري را با هدف محافظت از زيرساخت هاي ديجيتالي در برابر تهديدات اينترنتي آغاز کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، هدف از اين طرح که با حمايت وزارت امنيت داخلي آمريکا و وزارت امنيت عمومي کانادا برگزار مي شود محافظت بهتر از زيرساخت هاي ديجيتالي مهم اين کشورها و نيز افزايش مقابله با حملات سايبري عنوان شده است.

ويک توئس وزير امنيت عمومي کانادا اعلام کرد کانادا و آمريکا در بخش همکاري در زمينه محافظت از زيرساخت هاي دو کشور منافعي مشترک دارند.

وي افزود دو کشور به منظور محافظت از سيستم هاي مهم سايبري ، مقابله با هرگونه اختلالات سايبري و نيز ايجاد فضاي سايبري امن تر براي همه شهروندان خود متعهد به همکاري با يکديگر شده اند.

جانت ناپوليتانو وزير امنيت داخلي آمريکا نيز اعلام کرد با اجراي اين طرح سطح مناسبات دو وزارتخانه تقويت خواهد شد.

واشنگتن و اوتاوا اميدوارند با اجراي اين طرح همکاري مراکز عمليات امنيت سايبري دو کشور در کنترل و نظارت بر حملات سايبري افزايش يابد و تبادل اطلاعات و تعامل با بخش خصوصي و نيز همکاري آمريکا و کانادا را براي افزايش آگاهي شهروندان درباره امنيت سايبري به دنبال داشته باشد.

اين خبر در پي آن منتشر شد که کميته اطلاعات مجلس نمايندگان آمريکا اوايل اين ماه اعلام کرده بود تجهيزات تامين شده از سوي دو گروه مخابراتي چين احتمالا براي جاسوسي استفاده شده است و خواستار خروج اين گروه ها از قراردادهاي دولتي شد. 
برچسب ها: آمریکا ، کانادا ، امنیت ، سایبری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.