سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احياي اقتصاد، وعده رامني براي كسب راي آمريكايي‌ها

ميت رامني در سخنراني انتخاباتي خود در ايالت آيوا ، ضمن اعلام اين وعده که عامل ايجاد تغييرات ضروري براي احياي اوضاع اقتصادي امريکا خواهد شد ، سياست هاي چهار ساله باراک اوباما رئيس جمهور اين کشور را تهديدي براي " تخريب آينده امريکا " توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاري فرانسه از آيوا در گزارشي به قلم ايوان کروني مي نويسد : در حالي که تنها ده روز به آغاز انتخابات رياست جمهوري امريکا باقي مانده است ، نامزد جمهوريخواهان اين کشور تلاش دارد تا از شعار " تغييرات " باراک اوباما در جريان مبارزات انتخاباتي اش در سال دو هزار و هشت ميلادي استفاده و وي را رئيس جمهوري ناتوان قلمداد کند که نمي تواند به اوضاع آشفته اقتصادي اين کشور سر و سامان بخشد.

ميت رامني خطاب به جمعيت حاضر در ايالت آيوا گفت رئيس جمهور نتوانسته است طي چهار سال گذشته به تعهدات و وعده هاي انتخاباتي گذشته خود عمل کند.

رامني شصت و پنج ساله با دارايي هاي خصوصي چندين ميليون دلاري خود ، با وعده هاي انتخاباتي سال دو هزار و هشت اوباما به ميدان انتخابات وارد شده است و خود را نامزد اميد و تغييرات مي نامد.

رامني در سخنراني انتخاباتي خود در آيوا گفت: « باراک اوباما با وعده اتحاد ما قدم پيش گذاشت اما در عوض براي اختلاف و جدايي تلاش کرد. رشد کند اقتصاد امريکا به معناي رشد کند ايجاد فرصت هاي شغلي بيشتر است و اين دستاورد چهار سال سياست هاي باراک اوباما رئيس جمهور ماست.»

وي گفت :«امريکايي ها آماده تغيير براي دستيابي به رشد ، ايجاد فرصت هاي شغلي بيشتر و کسب درآمد بالاتر هستند و ما چنين دستاوردهايي را مي خواهيم براي مردم به ارمغان آوريم.»

ميت رامني در ادامه سخنراني انتخاباتي خود در جمع دو هزار و پانصد نفر از مردم ايالت آيوا وعده داد اقتصاد امريکا را با رشد چهار درصدي همراه خواهد کرد.

گروه باراک اوباما نيز سريعا از اظهارات رامني انتقاد و وي را به ايراد سخناني متهم کردند که تنها وعده توخالي است و هيچ سياست جديدي در آن ديده نمي شود.

باراک اوباما نيز روز پنجشنبه تلاش خود را براي متقاعد کردن راي دهندگان اين ايالت درباره وعده هاي انتخاباتي خود و پيشي گرفتن بر رامني به کار گرفت. اين دو نامزد انتخاباتي آماده اند تا در ده روز باقيمانده تا زمان برگزاري انتخابات ، با سفر به مناطق مختلف سراسر اين کشور توجه بيشتر راي دهندگان را به خود معطوف کنند.

اين در حالي است که کارشناسان از رسيدن توفان سندي در روز دوشنبه به سواحل اقيانوس اطلس امريکا و احتمال بارش شديد باران و جاري شدن سيل خبر دادند ، وضعيتي که ممکن است موجب قطع برق و ايجاد مشکل براي ميليون ها امريکايي تنها يک هفته پيش از برگزاري انتخابات شود.

کارشناسان هواشناسي مي گويند توفان سندي ممکن است با توفان قدرتمند نور ايستر برخورد کند و با هم توفان قويتري را تشکيل دهند که اين سامانه مي تواند بخش جغرافيايي گسترده اي را تحت تاثير قرار دهد.

اين تغييرات جوي همچنين موجب نگراني رامني شد و وي برنامه سخنراني انتخاباتي روز يکشنبه خود را در ويرجينيا تغيير داد. جو بايدن معاون رئيس جمهور نيز برنامه حضور خود در اين شهر را براي روز شنبه لغو کرد تا مسئولان اين شهر فرصت بيشتري براي آمادگي در برابر توفان داشته باشند.کاخ سفيد نيز از سوي ديگر از نظارت دقيق خود بر وضعيت توفان خبر داد.

گذشته از تهديد توفان براي زندگي ميليون ها شهروند امريکايي ، اين توفان شديد مي تواند آمادگي براي برگزاري انتخابات در چندين ايالت امريکا را با مشکلاتي مواجه سازد و در برخي پايگاههاي اخذ راي مشکل آفرين شود.

در حالي تلاشهاي انتخاباتي اين دو نامزد انتخابات رياست جمهوري امريکا در آستانه انتخابات ادامه دارد که نتايج جديدترين نظرسنجي سي ان ان / او آر سي در روز جمعه نشان مي دهد اوباما با پنجاه درصد آراء از رامني با چهل و شش درصد آراء جلوتر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.