سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

ورود 60 درصد مواد اولیه دارویی از چین و هند به ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیش از 95 درصد کل داروها در داخل کشور تولید می شود که از این میزان 60 درصد مواد اولیه آن از چین و هند وارد می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس افشین امینی اظهار داشت: کیفیت تولیدات دارویی داخل کشور مناسب است و همپایی داروهای خارجی قرار دارد که این خود متاسفانه باعث قاچاق دارو به کشورهای همسایه شده است.
وی با اشاره به شرایط مناسب وضعیت تولیدات دارویی و تجهیزات داخلی با توجه به تحریمها افزود: قسمت عمده مواد اولیه دارویی کشور از چین و هند تامین می شود که این مواد اولیه وارداتی با انجام آزمایشات مناسب و تائید سلامت آن مورد استفاده قرار می گیرند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد:خوشبختانه کشور در بخش سرطان سینه موفق به تولید نمونه اولیه دارو، در بخش بیماری تالاسمی نیز موفق به جاگزینی داروهای داخلی شده وهمچنین در داروی مربوط به بیماران  ام اس  به ز ودی داروهای داخلی جایگزین می شوند.
امینی در خصوص حمایت از تولیدات داخلی  ابراز کرد: درصد خرید تجهیزات پزشکی  تولید داخل در سال 90 ، 36.5 کل خرید انجام شده و درصد خرید تجهیزات پزشکی تولید داخل در شش ماه اول سال 91 ، 43 درصد کل خرید انجام شده است.
وی اضافه کرد: تشکیل کمیته حمایت از تولید داخلی ، همکاری با شرکت صا شیراز( شرکت صنایع الکترونیک و صنایع قطعات)، تعامل با سازمان صنعت معدن تجارت و شرکت شهرکهای صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی از جمله اقدامات انجامی در زمینه حمایت از تولید داخلی است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز یاد آور شد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز تنها با شرکتهایی اقدام به انعقاد قرارداد و تفاهم می کند که مجوزهای قانونی لازم برای تولید محصولات خود را از مراجع ذی صلاح کسب کرده باشند و حمایت مالی دانشگاه با توجه به منابع محدود از ایده ها منحصرا از طریق مراکز رشد و پس از تصویب انجام می شود.
امینی ابراز کرد: با همکاری شرکت صنایع الکترونیک و حمایت وزارت دفاع، دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانسته تجهیزات مناسبی در زمینه فیزیوتراپی، پمپ سرنگ، تیوپ دستگاه رادیولوژی و غیره  تولیداتی در استان داشته باشیم.
برگزاری نمایشگاه توانمندیهای  تولید استان فارس  درزمینه دارو
وی اعلام کرد: نمایشگاه توانمندیهای  تولید استان فارس  درزمینه دارو، تجهیزات پزشکی، فن آوری و پرورش ایده ها  9 و 10 آبان ماه در شیراز برگزار می شود .
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: برگزاری کلاس آموزشی یک روزه جنب همایش با حضور رئیس اداره تولید اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، برگزاری پنل تخصصی در خصوص چالشهای پیش روی تولید،ایجاد چندین غرفه  از جمله برنامه هایی اجرایی این همایش است./س

برچسب ها: واردات ، دارو ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.