سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با وجود حملات گروههای مسلح؛

ارتش سوریه بر تداوم آتش بس تاکید کرد

ارتش سوريه با بيان اين که به ادامه آتش بس احترام خواهد گذاشت، تاکید کرد: نيروهاي دولتي به حملات گروه‌هاي مسلحي که اين آتش بس را نقض کرده‌اند واکنش نشان داده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون دولتی سوریه، ارتش سوريه اخیرا پس آغاز آتش بس در این کشور هشدار داده بود که اگر گروه‌هاي مسلح حملاتي را انجام دهند يا مواضع خود را تقويت کنند يا اگر مزدوران وارد اين کشور شوند با آنها مقابله خواهد کرد.

ارتش سوريه امروز در بيانيه‌اي اعلام کرد: گروه‌هاي تروريستي مسلح به مواضع نظامي حمله کردند که به موجب آن آشکارا توقف عمليات نظامي مورد توافق فرماندهي ارتش نقض شد. نيروهاي مسلح شجاع ما به اين تخلفات پاسخ مي‌دهند و اين گروه‌ها را تحت تعقيب قرار مي‌دهند.

اين آتش بس به پيشنهاد اخضر ابراهيمي، نماينده ويژه سازمان ملل اتحاديه عرب انجام مي‌شود. در پي اين آتش بس، خشونت کاهش يافته و آرامش به بيشتر بخش‌ها در سوريه بازگشته است.

جامعه بين الملل با فشار بر همه طرف‌هاي درگير در ناآرامي سوريه از آن‌ها خواسته است که به اين آتش بس احترام گذاشته شود و يک مقام ارشد اتحاديه عرب روز جمعه گفت که به نظر مي‌رسد اين احترام حفظ شده است.

بسياري از کشورها از جمله ايران و روسيه از اين آتش بس استقبال کرده‌اند و بان کي مون، دبير کل سازمان ملل ابراز اميدواري کرد که اين آتش بس به برگزاري مذاکرات سياسي منجر شود.

سوريه از ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي است و بسياري از مردم اين کشور از جمله شمار زيادي از نيروهاي امنيتي در ناآرامي‌هاي اخير اين کشور جان خود را از دست داده‌اند.

سوريه اعلام کرده است که شورش و ناآرامي از خارج از اين کشور طراحي و هدايت مي‌شود و غرب و ترکيه، عربستان سعودي و قطر را به مسلح کردن شورشيان متهم کرده است.

خاطرنشان می شود گروه‌هاي شورشي مخالف دولت سوريه با حمله به ايست‌هاي بازرسي در چند شهر آتش بس موقت را نقض کرده‌اند. به گفته ارتش سوريه، پس از آغاز آتش بس چهار روزه که از روز عيد قربان شورشيان در روز جمعه آغاز شد شورشيان به ايست‌هاي بازرسي در دمشق، درعا، حمص و ادلب حمله کردند.

يک خودرو بمب‌گذاري شده در منطقه دف الشوک در جنوب دمشق حداقل جان پنج نفر را گرفت و ۳۵ تن ديگر را زخمي کرد. گفته مي‌شود بيشتر قربانيان غير نظامي بوده‌اند.
برچسب ها: سوریه ، ارتش ، آتش بس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.