سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيشنهاد نمايندگان کرد پارلمان ترکيه براي ملاقات با اوجالان

رهبران حزب اصلی هوادار کردهای ترکیه از درخواست خود برای ملاقات با عبدالله اوجالان رهبر زندانی شورشیان کرد خبر دادند تا به وی پیشنهاد کنند از زندانیان کرد بخواهد به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دموکراسی ترکیه، که حدود بیست کرسی از پانصد و پنجاه کرسی پارلمان این کشور را در اختیار دارد، به مطبوعات اعلام کرد :ما از دولت می خواهیم به ما اجازه دهد به جزیره امرلی برویم.

اوجالان از سال هزار و نهصد و نود و نه در این جزیره واقع در شمال غرب ترکیه زندانی است. دمیرتاش خاطرنشان کرد اگر وی و گولتان کیشاناک از رهبران حزب صلح و دموکراسی مجوز این ملاقات را کسب کنند، گام مهمی در توقف اعتصاب غذا حدود هفتصد زندانی کرد خواهد بود. وزارت دادگستری ترکیه به درخواست ملاقات با اوجالان واکنشی نشان نداده است.

این درحالی است که یک منبع نزدیک به دولت اعلام کرد مقامات ترکیه تمام تلاش خود را برای متوقف کردن اعتصاب غذا به کار گرفته اند و هیچکدام از اعتصاب کنندگان با خطر مرگ مواجه نیستند.

اعصاب کنندگان کرد بهبود شرایط بازداشت اوجالان را که با محدودیت های بسیاری مواجه است، خواستارند. وزیر دادگستری ترکیه روز چهارشنبه در آستانه عید قربان در دیداری غیر منتظره از صدها زندانی کرد که اعتصاب غذایی را آغاز کرده اند، خواست تا اعتصاب خود را متوقف کنند.

سعدالله ارگین پس از بازدید از زندانی در حومه آنکارا در جمع خبرنگاران گفت: به خاطر سلامت بدن و خانواده خود از این اعتصاب غذا صرف نظر کنید.» اما ارگین در عین حال درباره پاسخگویی به درخواست های آنان وعده ای نداد. زندانیان کرد از اواسط سپتامبر در شمار زیادی از زندان های ترکیه اعتصاب غذا کرده اند.

به گفته سازمان های فعال حقوق بشر وضع سلامتی این زندانیان به سرعت رو به وخامت می رود.
برچسب ها: ترکیه ، کرد ، اوجالان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.