سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز نشر دانشگاهی:

تدریس زبان فارسی به غیر فارسی زبانان یکی از شاخه های فراگیر زبان شناسی است

با توجه مطالعات و پژوهش های تاریخی زبان فارسی، تدریس زبان فارسی به غیر فارسی زبانان یکی از شاخه های فراگیر علم زبان شناسی است.

بهمن حاجی پور رئیس مرکز نشر دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: مجله زبان شناسی یکی از 10 مجله ای است که توسط مرکز نشر دانشگاهی منتشر می شود و این مجله در تمام حوزه های زبان شناسی تاریخی، مقایسه ای، دستاودرهای جدید زبان شناسی درباره زبان فارسی، ارتباط میان زبان شناسی و ادبیات، زبان شناسی و عصب شناسی، زبان شناسی و روانشناسی، زبان شناسی و جامعه شناسی و حوزه جدید علوم شناختی، آموزش زبان به چاپ و نشریات مقالات و پژوهش های علمی و حتی ترجمه های مرتبط با این زمینه ها اهتمام جدی دارد.

وی افزود: البته تدریس زبان فارسی به غیر فارسی زبانان از شاخه های دیگر این علم فراگیر است چنانچه مطالعات و پژوهش های تاریخی زبانان فارسی و بررسی گویش های گوناگون در جغرافیای زبان فارسی نیز در زمره شاخه های دیگر علم زبان شناسی است.

حاجی پور تصریح کرد: از سال 63 تاکنون مقاله های شاخص در مجله زبان شناسی منتشر شده که علاقمندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به وبگاه http://www.iup.ac.ir مراجعه کنند./ع2

برچسب ها: تدریس ، فارسی ، فراگیر ، زبان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.