سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در يک نظرسنجي مطرح شد:

حمايت 85درصدي مردم ايران از فعاليت‌هاي هسته‌اي

فارن‌پاليسي در گزارشي برگرفته از يک نظرسنجي اذعان کرد که 80 درصد مردم ايران از مواضع دولت در مورد فعاليت‌هاي هسته‌اي و مسائل مرتبط حمايت مي‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ وب‌سايت تحليلي فارن‌پاليسي در گزارشي به دهمين سالگرد مقاومت هسته‌اي ايران و برگزاري اين جشن در دانشگاه تهران اشاره کرده و اذعان کرد که علي‌رغم تمامي فشارهاي غرب روي ايران، هنوز مردم اين کشور به آرمان‌هاي خود پايبند هستند.

اين وب‌سايت در ابتداي گزارش خود به نقل از علي باقري، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی نوشت: سياست تحريم‌هاي بيشتر،تهديد و فشار، تاثير بالعکسي روي نظام و مردم دارد".

حمايت 85 درصدي مردم ايران از دست‌يابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي

 براساس يک نظر سنجي که توسط ابراهيم محسني پژوهشگر دانشگاه ماريلند Maryland آمريکا درمورد نظر مردم ايران درباره فعاليت‌هاي هسته‌اي اين کشور انجام داده است، 85درصد ايراني‌ها دست‌يابي به انرژي هسته‌اي صلح‌آميز را امري بسيار مهم براي کشور دانسته و نيز از بسياري از مواضع دولت ايران در مورد فعاليت‌هاي هسته‌اي و مسائل مرتبط حمايت مي‌کنند.

به گزارش فارن‌پاليسي، اين آمار بالا نشان مي‌دهد، علي‌رغم افزايش فشار روي فعاليت‌ هسته‌اي ايران، مردم اين کشور هيچ ترديدي در ادامه اين راه ندارند.  

به علاوه، يافته‌هاي آقاي محسني با نظرسنجي که شرکت راند Rand در سال 2009 انجام داد هم‌سو است. در نظرسنجي شرکت راند ،87 درصد شرکت کرده بودند انرژي هسته‌اي را حق مسلم ايران دانسته بودند.

در قسمت ديگر نظرسنجي پژ.هشگر دانشگاه ماريلند در باره رابطه تحريم‌ها و اقتصاد، 65درصد تحريم‌ها را مقصر مشکلات اقصادي دانسته و تنها 11درصد دولت آقاي احمدي نژاد را مقصر دانسته اند.

 نظر سنجي پژوخشگر ايراني مقيم آمريکا، در بين روز 29  سپتامبر و11 اکتبر از طريق تماس تلفني با مناطق شهري و روستايي ايران انجام گرفته بود که حدود 1110 نفر از شهروندان ايراني را شامل ميشد.

مخالفت 59درصدي شرکت‌کنندگان نظرسنجي با توقف غني‌سازي

در سوالي مبني بر اينکه آيا شما مخالف يا موافق اين موضع هستيد که تمام تحريم‌ها عليه ايران برداشته شود و ايران به فعاليت هسته‌اي خود ادامه دهد، به شرط اينکه غني‌سازي اورانيوم متوقف شد؟ 59درصد از سوال شوندگان مخالف توقف غني‌سازي بوده و تنها 29 درصد با اين امر موافقت کردند.

در سوال ديگري از اين نظر سنجي مطرح شده بود،کدام يک از اين گزينه‌ها به نظر شما نزديک‌تر است:

1) ايران بايد به غني‌سازي هسته‌اي خود ادامه دهد حتي اگر منجر به جنگ شود يا 2) ايران بايد از وقوع جنگ جلوگيري کند حتي اگر غني‌سازي را متوقف کند".

در پاسخ اين سوال، 55 درصد از شرکت کننده‌ها موافق ادامه غني‌سازي بوده در حالي‌که تنها 33 درصد از آن اعلام کردند که ايران بايد غني‌سازي را متوقف کند.

76درصد، مخالف آمريکا

در ادامه اين نظرسنجي از شرکت‌کننده‌ها سوالي درمورد نظر آن‌ها نسبت به ايالات متحده مطرح مي‌شود که در نتيجه  76 درصد از از شرکت‌ کننده‌ها نظراتي مخالف دولت آمريکا داشتند.

فارن‌پاليسي در پايان گزارش خود به در‌س‌هاي گرفته شده از اين نظرسنجي اشاره کرده و اذعان مي‌کند، اين‌که فکر کنيم اگر فشارها و تحريم‌ها افزايش پيدا کرده و مردم ايران عليه نظام خود به پاخيزند کاملا اشتباه بوده و دوما، هرچه فشار اقتصادي بيشتر شود مردم ايران غرب را مسئول اين امر مي‌دانند نه دولتمردان ايراني. 


برچسب ها: ایران ، پالیسی ، غرب ، تحریم ، مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
آازد
۱۷:۲۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۱
زرشک