سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی از احتمال دستيابي شورشيان کرد به موشك‌هاي ضدهوايي

کارشناس لبنانی درباره پیامده های سیاست کینه توزانه ترکیه در برابر سوریه و ارسال موشک های آمریکایی استینگر برای عناصر مسلح در این کشور هشدار داد و از احتمال دستیابی کردهای مسلح مخالف آنکارا( پ. ک.ک ) به موشک های ضد هواپیما خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه العالم، محمد نورالدین کارشناس لبنانی مسائل ترکیه در مصاحبه این شبکه ، در باره مجهز شدن تروریست های سوریه به موشک های ضد هواپیمای استینگر هشدار داد و گفت: این مسئله می تواند به شدت یافتن درگیری ها در سوریه و سرایت آن به کل منطقه منجر شود؛ که در این صورت بعید است ناآرامی ها به این زودی ها خاتمه یابد.

نورالدین افزود: ممکن است مجهز شدن تروریست های سوریه به موشک های ضد هواپیمای استینگر منجر به دستیابی پ. ک. ک نیز به موشک های ضد هواپیما شود. بنابراین لازم است ترکیه در سیاست هایش بازنگری کند و تحلیل های اشتباه و کینه توزانه در روابط با سوریه را کنار بگذارد.

کارشناس مسائل ترکیه گفت: مواضع کنونی ترکیه بیانگر تحول ریشه ای در نحوه برخورد این کشور با بحران سوریه نیست اما می تواند نشانه آغاز مرحله جدیدی از تعامل آنکارا با بحران سوریه باشد.

وی با اشاره به این که رفتار جدید ترکیه ناشی از تغییر مواضع بین المللی در قبال بحران سوریه و بخصوص منصرف شدن ناتو و آمریکا از دخالت نظامی در سوریه است؛ افزود: ترک ها در این مرحله بدون این که از هدف اصلی خود مبنی بر تغییر نظام حکومتی در سوریه عقب نشسته باشند، از دور مراقب اوضاع هستند.

نورالدین افزود: مقامات آنکارا همه گزینه هایشان را بر اساس سرنگونی نظام سوریه چیده اند و مقامات حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم ترکیه) راه حل های مسالمت آمیز در سایه استمرار دولت بشار اسد در سوریه را به نفع خود نمی دانند.

وی خاطرنشان کرد: ترکها منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند و بعد از آن مجدد روش جدیدی در برخورد قهر آمیز با بحران سوریه پیش خواهند گرفت.
برچسب ها: کرد ، سوریه ، ترکیه ، موشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.