سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روند سازش در مسير فروپاشی

عضو ارشد جنبش فتح با انتقاد از تداوم روند شهرک سازی و یهودی سازی قدس تاکید کرد: سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل در مسیر فروپاشی حرکت می کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، فیصل ابوشهلا در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی از غزه درباره دیدار کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله گفت: این سفر بر اساس طرح همکاری پنج ساله دوم میان اتحادیه اروپا و تشکیلات خودگردان فلسطین صورت گرفته است. ما اروپایی ها را نزدیک ترین دوست خود می دانیم و آنان حقوق فلسطینیان مبتنی بر تشکیل دو کشور به پایتختی قدس شرقی را درک می کنند. زمانی که توافق نامه اوسلو را بر اساس تضمین های بین المللی امضا کردیم توجهی به اعتبار آمریکا و اسرائیل نداشتیم بلکه تکیه ما بر دوستان اروپایی بود بنابراین روابط قویی با اتحادیه اروپا داریم و اروپایی ها را متحد خود می دانیم و همیشه از آنان می خواهیم موضع روشنی در برابر طرفی اتخاذ کنند که مانع از موفقیت راه حل دو کشور می شود. امیدواریم این روابط دوستی تقویت شود. ما منافع مشترک زیادی با اروپایی ها داریم.

وی افزود: راه حل دو کشور به دلیل شهرک سازی اسرائیل، یهودی سازی قدس و حمله به کرانه باختری رود اردن و نوار غزه در مسیر فروپاشی حرکت می کند. اروپایی ها باید به اسرائیل بگویند که به اقدامات خود علیه فلسطینیان پایان دهد. مواضع اروپا نباید وابسته به سیاست های واشنگتن باشد. آمریکایی ها توجهی به منافع فلسطینیان ندارند.

وی درباره دلیل ادامه اختلافات میان گروه های فلسطینی و مخالفت سازمان آزادیبخش فلسطین با سفر امیر قطر به نوار غزه افزود: این اختلافات تاثیر بسیار بدی برای منافع ملی فلسطینیان دارد. در حال حاضر طرف های منطقه ای که از این اختلافات بهره برداری می کنند می خواهند این اختلافات ادامه داشته باشد. ما مخالف سفر امیر قطر به غزه و کمک این کشور به این منطقه نیستم ولی شایسته است که قطر نقشی در از بین بردن اختلافات میان گروه های فلسطینی باشد و به اجرا شدن تعهدات بیانیه دوحه که در ماه فوریه گذشته امضا شده است داشته باشد.
برچسب ها: فلسطین ، سازش ، اسرائیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.