سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

تولید 518 هزار تن سیمان در کارخانه ممتازان کرمان

مدیرعامل کارخانه سیمان ممتازان کرمان از تولید 518 هزار تن سیمان و 560 هزار تن کلینکر در نیمه نخست امسال در این کارخانه خبر داد.

محمد ربانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان از تولید 518 هزار تن سیمان و 560 هزار تن کلینکر در نیمه نخست امسال در این کارخانه خبر داد و اظهار داشت: 510 هزار تن از سیمان تولیدی تحویل خریداران شده است.

وی افزود: در نیمه نخست سال گذشته میزان تولید کلینکر 545 هزار تن و سیمان 534 هزار تن بوده که در مقایسه با امسال دلیل افزایش کلینکر بالا بودن بهره‌وری و علت کاهش تولید سیمان کم بودن تقاضا است.

ربانی در زمینه میزان مصرف انرژی در کارخانه سیمان ممتازان گفت: در نیمه نخست امسال میزان مصرف انرژی برای هر تن سیمان 101.03 کیلو وات ساعت بوده است که با حفظ عنوان صنعت سبز استان و رعایت کردن الزامات قانونی و همچنین بررسی راهکارهای کاهش مصرف انرژی، در مقایسه با سال گذشته 2.9 کیلو وات ساعت بر هر تن کاهش مصرف انرژی داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین میزان مصرف انرژی حرارتی 760.35 کیلو کالری به ازای تولید هر کیلو گرم کلینکر بوده است که این میزان نیز نسبت به سال گذشته 14.29 واحد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت سیمان ممتازان به صادرات سیمان نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری 19 هزار و 748 تن سیمان به ترتیب از مرزهای شلمچه، سرخس و پیشین به کشور‌های عراق، تاجیکستان و پاکستان صادر شده است.

وی از انعقاد قرارداد با کشورهای آفریقای جنوبی و ترکیه در روزهای آتی خبر داد و گفت: در اردیبهشت ماه بیش از یک‌هزار و 243 تن سیمان به کشور عراق و در خرداد ماه بیش از 4 هزار و 856 تن سیمان به کشورهای عراق و تاجیکستان صادر شده است.

ربانی میزان سیمان صادراتی در تیر ماه را بیش از 3 هزار و 928 تن به کشورهای عراق، تاجیکستان و پاکستان عنوان کرد و افزود: در مرداد ماه نیز بیش از 4 هزار و 708 تن سیمان به کشورهای عراق، تاجیکستان، پاکستان و در شهریور ماه بیش از 5 هزار و 11 تن سیمان به کشورهای عراق، تاجیکستان و پاکستان صادر شده است./س

برچسب ها: تولید ، سیمان ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.