سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخراج 8 هزار کارمند شرکت پژو

مديرعامل شرکت پژو-سيتروئن بر حذف 8 هزار فرصت شغلي در اين شرکت تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ،  فيليپ وارن مديرعامل شرکت خودروسازي پژو-سيتروئن فرانسه درباره کمک دولت به اين شرکت براي دريافت وام  هفت ميليارد يورويي گفت طبيعي است که در ازاي اين کمک، دولت خواسته هايي از اين شرکت داشته باشد.
وي در پاسخ به پرسشي درباره احتمال انصراف از اخراج هشت هزار نيروي کار گفت برنامه هاي کاهش هزينه ها براي اين شرکت ضروري است و کارشناس دولت فرانسه نيز ضرورت اجراي اين طرح را پذيرفته است. بنابر اين بايد با تعديل نيروي هشت هزار نفري از هزينه هاي شرکت کاست.
فيليپ وارن درباره تعطيلي کارخانه اولنه سو بووا در حومه پاريس گفت تعطيلي اين کارخانه قطعي است و در مجموع هشت هزار  فرصت شغلي حذف مي شود اما شرکت مي کوشد هزينه هاي اجتماعي اين طرح را به حداقل برساند. اين نيروها ممکن است در داخل شرکت جا به جا شوند، ممکن است تعدادي به طور داوطلبانه شرکت را ترک کنند و  برخي از قراردادها تمديد نشود.
فيليپ وارن ادامه داد دولت قرار است نماينده اي را در هيئت مديره شرکت قرار دهد که اين کار در ازاي وام دولت به شرکت صورت مي گيرد.
راديو اروپا يک گفت به اين ترتيب شرکت خصوصي پژو زير نظر مستقيم دولت فرانسه قرار مي گيرد.
فيليپ وارن در پاسخ يادآور شد پژو همچنان به فعاليتهاي سابق خود ادامه مي دهد و دولت شرکت را مديريت نخواهد کرد. در حال حاضر ملي شدن اين شرکت منتفي به نظر مي رسد.
فيليپ وارن خاطر نشان کرد صنايع خودروسازي به طور مستقيم و غير مستقيم يک دهم مشاغل را در فرانسه ايجاد مي کند و به همين علت صنايع خودروسازي امري مهم براي اقتصاد فرانسه تلقي مي شود و در اين راستا منافع شرکت و منافع دولت مشترک به نظر مي رسد.
وي درباره همکاري شرکتهاي پژو و جنرال موتورز براي توليد مشترک چهار مدل خودرو گفت جنرال موتورز مشکلاتي در اروپا دارد اما اين شرکت در سطح جهاني بسيار موفق است. چهار طرح مشترک به منظور کاهش هزينه هاي توليد  در اروپا شکل مي گيرد.
وي درباره فعاليتهاي پژو در خارج گفت شرکت پژو در چين سرمايه گذاري کرده است و تا دو سال ديگر اين کشور بزرگترين بازار محصولات پژو مي شود.
وي همچنين خاطر نـشان کرد اوضاع  اقتصادي در حال حاضر بسيار وخيم است و براي  پيشبرد برنامه ها به شکـيبايي زيادي نياز خواهد بود.

برچسب ها: بین الملل ، پژو ، اخراج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.