سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطر تورم فزاينده در منطقه يورو و انباشت بدهیهای دولتهای اروپایی

کارشناسان درباره خطر تورم فزاینده برای منطقه یورو و انباشت بدهیهای دولتهای اروپایی به شدت هشدار دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، رئیس بانک مرکزی اروپا برای رایزنی با مقامات آلمان به برلین سفر کرده است. وی در تلاش است در این سفر نظر افکار عمومی آلمان را برای حمایت از کشورهای بحران زده اروپایی به دست بیاورد.

ماریو دراگی در این سفر در پشت درهای بسته با نمایندگان پارلمان آلمان به گفتگو پرداخته است تا به دغدغه های آنها بپردازد. آلمان با حمایت بی قید و شرط کشورهای بهره مند اروپایی از کشورهای بحران زده اروپایی مخالف است.

ماریو دراگی در این ملاقات با مقامات آلمانی از طرح اتحادیه اروپا برای خریداری اوراق قرضه دولتهای بحران زده اروپایی حمایت کرد که با بحران بدهی های فزاینده مواجه هستند.

دراگی تاکید دارد که این طرح هیچ مشکلی ندارد و می تواند سبب کاهش مشکلات بودجه ای کشورهای بحران زده اروپایی شود. اتحادیه اروپا بر تشدید انضباط مالی در کشورهای بحران زده اروپایی تاکید دارد و اینکه باید نظارتها بر شبکه مالی این کشورها افزایش یابد. بانک مرکزی آلمان به شدت مخالف طرحهای ماریو دراگی است و تاکید دارد خرید نامحدود اوراق قرضه کشورهای بحران زده اروپایی همانند چاپ اسکناس است. مردم آلمان نیز به شدت نگران آثار تورمی این طرح هستند.

نوبرت بارثل سخنگوی حزب دموکرات مسیحی آلمان در این خصوص گفت: پاسخهای ماریو دراگی به پرسشهای ما بسیار قانع کننده بود و درنتیجه ما می توانیم این پیام را به مردم آلمان و منطقه منتقل کنیم که ترس آنها از خطر افزایش تورم به علت طرح های بانک مرکزی اروپا ، بی پایه و اساس است و هرکاری که لازم باشد برای ثابت نگاه داشتن قیمتها انجام خواهد شد.
 
اما همه سیاستمداران آلمانی چنین نظری ندارند و از توضیحات ماریو دراگی راضی نشده اند. منتقدان می گویند سیاستهای ماریو دراگی سبب خواهد شد قیمتها به شدت افزایش یابد و قدرت خرید مردم به شدت کاهش پیدا کند.

فرانک شائوفلر عضو حزب دموکرات آزاد آلمان در این خصوص گفت: من به نتیجه بخش بودن طرحهای بانک مرکزی اروپا بسیار بدبین هستم. ما در مرحله شروع بحران بدهی بانکها و دولتهای اروپایی قرار داریم. اقداماتی که دولتهای اروپایی تاکنون برای حل مشکلات خود صورت داده اند کار چندانی نبوده است. کشورهای اروپایی برای خروج از این وضع باید تصمیمات دشوار متعددی اتخاذ کنند. اگر اتحادیه اروپا به حرکت در این مسیر ادامه بدهد شاهد تجمع و انباشت هرچه بیشتر بدهی های منطقه یورو خواهیم بود.
 
بیشتر مخالفتهای آلمان با طرح بانک مرکزی اروپا برای کمک به کشورهای بحران زده اروپایی در درون دولت ائتلافی و از جانب محافظه کاران لیبرال است.

یواچیم پاس کارشناس آلمانی در این خصوص گفت: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نتوانسته است به جهت دهی اشتباه دولت آلمان سر و سامان بدهد و بتواند نقش رهبری را برای اتحادیه اروپا ایفا کند. خطر تورم قریب الوقوع جدی است. مردم آلمان به شدت نگران این وضع هستند.
 
به هرحال، سفر ماریو دراگی به آلمان و حضور او در پارلمان این کشور اقدامی برای اعتمادسازی بوده است. او در این سفر تلاش کرد از نگرانی هایی بکاهد که نه تنها در آلمان بلکه در دیگر کشورهای اروپایی درباره آثار تورمی طرحهای بانک مرکزی اروپا وجود دارد.
برچسب ها: بدهی ، یورو ، اروپا ، تورم ، هشدار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.