سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخابات به سبک آمريکايي؛

تهديد تلفني شهروندان آمريکايي براي راي دادن به کانديدي خاص

گزارشات شهروندان آمريکايي به پليس نشان مي دهد، با نزديک شدن به انتخابات رياست جمهوري اين کشور، تهديدات تلفني راي دهندگان براي اجبار آنها به راي دهندگان به يک نامزد خاص افزايش يافته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري رويترز؛ ايالات فلوريدا، ويرجينيا و اينديانا، بيشترين مراکزي هستند که با اينگونه تماس ها مواجه شده اند. طبق اظهارات شهروندان اين ايالات تماس هاي تلفني با تهديد آنان براي راي دادن به رامني اعلام مي کنند که آنها مي توانند راي خود را تلفني و بدون حضور در مکانهاي اخذ راي، ارائه دهند.
در اوهايو و ويسکانسين، سطح شهر مملو از بيلبوردهايي است که با نشان دادن افرادي پشت ميله هاي زندان، نسبت به دزديدن راي ها به شهروندان هشدار داده مي شود. اين بيلبوردهاي تبليغاتي با هدف ايجاد ترس ميان راي دهندگان در شهرهاي کوچکتر در سطح شهرها نصب شده است.
تعدادي از سهامداران و صاحبان شرکت ها و کارخانجات بزرگ آمريکايي نيز کارگران و کارمندان خود را وادار مي کنند به فرد مورد نظر آنها راي دهند، در غير اينصورت آنان کار خود را از دست خواهند داد.
در زماني که کمتر از دو هفته به انتخابات رياست جمهوري باقي مانده، تلاش ها براي گمراهي، ارعاب و فشارهاي غير مستقيم بر شهروندان راي دهنده آمريکايي بعنوان بخشي از سياست داخلي اين کشور تعيين شده است.
تحليلگران معقتدند؛ نامزدها اين کار را يکي از ابزارهاي تبليغاتي خود مي دانند.
اريک مارشال يکي از اعضاي کميته حقوق بشر آمريکا در اين باره، مي گويد؛ هم اکنون اوج فريبکاري و ارعاب را عليه راي دهندگان آمريکايي مشاهده مي کنيم. نامزدها با استفاده از اين روشها تلاش مي کنند آراء بيشتري را جمع آوري کنند، حتي اگر اين آراء حقيقي نباشد.
هر دو حزب دمکرات و جمهوري خواه در آمريکا، در يک سطح در تبليغات به روشهاي غير قانوني و عجيب با يکديگر رقابت مي کنند. هدف نهايي همه آنها نيز اين است که به هر روش ممکن مردم در روز انتخابات نام نامزد دلخواه آنان را روي کاغذ راي خود بنويسند.
کريتس کيلين يکي از شهروندان ساکن فلوريدا است که در مراجعه به پليس در مورد تماسهاي فراواني خبر داده که وي را تهديد کرده اند که در صورت راي ندادن به رامني، اموال و خانه خود را از دست خواهد داد.
در اين تماس به کريستين گفته شده، بايد راي خود را بطور تلفني اعلام کند؛ در صورتيکه چنين روشي هرگز در قوانين انتخاباتي آمريکا نبوده است.
تماس گيرندگان خود را نمايندگي برگزاري انتخابات در ايالت مورد نظر معرفي کرده و مخالفت با نظر آنان را مخالفت با قانون کشوري مطرح مي کنند، به گونه اي که شهروندان اجازه عملي غير از آن را به خود ندهند.
يکي ديگر از شهروندان آمريکايي که اينگونه تماسها را دريافت کرده، به پليس مي گويد؛ من مي دانم که چيزي به عنوان راي دادن تلفني وجود ندارد، بهمين دليل فورا با پليس تماس گرفتم، اما سالمندان زيادي را مي شناسم که از اينگونه قوانين انتخاباتي بي اطلاع بوده و فريب تماس هايي را مي خورند که در حقيقت راي آنان را از اين طريق مي دزدند.
اين دست تماسها و تهديدات در ساير ايالات نيز به همين شکل انجام شده است. پليس آمريکا اعلام کرده است که در حال تحقيق و بررسي اين موضوع مي باشد، اما به احتمال فراوان نتايج آن بطور محرمانه و تنها به سران کشوري ارسال گردد.
برچسب ها: تهدید ، تلفنی ، اخذ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.