سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش تند فاکس نيوز به اظهارات متناقض اوباما در مناظره در خصوص اسرائيل؛

اظهارات اوباما توهين به شعور راي‌دهندگان است

فاکس نيوز در گزارشي، اظهارات باراک اوباما در طرفداري از اسرائيل را در جريان مناظره با ميت رامني، با اظهارات و اقدامات قبلي او و دولتش در مورد اسرائيل را مقايسه کرده و اين تناقض گويي اخير را "توهين به شعور راي دهندگان آمريکايي" توصيف کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، باراک اوباما "دوشنبه شب" در سومين و آخرين مناظره خود با رقيب جمهوري خواه خود (ميت رامني) به تشريح ديدگاه هاي خود در مورد رژيم اسرائيل پرداخت.
وي در اظهارات خود، از اسرائيل به عنوان "دوست" ياد کرد و تلاش نمود ارادت خود را به اين رژيم نشان دهد.
او در بخشي از اظهارات خود، ضمن حمايت از اسرائيل گفت: در صورت حمله ايران به اسرائيل، ما در کنار اسرائيل ايستاده ايم و از هيچ تلاشي براي دفاع از اسرائيل فروگذار نخواهد کرد.
اوباما در حالي اين چنين از اسرائيل طرفداري مي کرد که طي دوران رياست جمهوري اش، بارها با اظهارات و اقدامات خود و دولتش، خلاف اين را نشان داده است.
رفتار و گفتار متناقض باراک اوباما در قبال رژيم اسرائيل، خشم شبکه خبري صهيونيستي "فاکس نيوز" را برانگيخت و گفته هاي اخير رئيس جمهور آمريکا را "توهين به شعور" راي دهندگان آمريکايي توصيف کرد.
در گزارش فاکس که به قلم "آنه بايفسکي" مدير موسسه حقوق بشر "تورو" نوشته شده، آمده است؛ در جريان مناظره آخر، باراک اوباما در پاسخ به انتقاد ميت رامني از سياست خارجي آمريکا در قبال اسرائيل به سفر قبل از انتخابات سال 2008 خود به اسرائيل و شرکت در مراسم يادبود "هلوکاست" اشاره کرد.
استفاده اوباما از اين سفر به عنوان ابزاري براي نشان دادن تمايلات اسرائيلي خود "توهين به راي دهندگاني است که براي آسايش اسرائيل اهميت قائلند".
اين اقدام رئيس جمهور يادآور بازي مشابهي است که سازمان ملل متحد به راه انداخته، اين سازمان 364 روز از سال اسرائيل را به باد انتقاد مي گيرد و فقط روز 27 ژانويه بخاطر روز هولوکاست (روز جهاني بزرگداشت) انتقادات را متوقف مي کند.

فاکس نيوز در ادامه، به بعضي از رفتار و گفتار اوباما و دولتش در قبال اسرائيل اشاره کرده و مواردي را بيان مي کند، از جمله اينکه:

1-باراک اوباما هرگز در دوران رياست جمهوري خود به اسرائيل سفر نکرده، با وجود آنکه او به مصر که با اسرائيل فقط نيم ساعت فاصله دارد، سفر کرده و علاوه بر اين به کشورهاي عربستان، ترکيه و عراق نيز سفر کرده است.
2- باراک اوباما در جولاي سال 209 به سران يهود گفته بود، عمدا سياست "ايجاد فاصله" بين آمريکا و اسرائيل را اتخاذ کرده است.
3- باراک اوباما به مسئول ترين نهاد سازمان ملل در نشان دادن اسرائيل به عنوان بدترين ناقض حقوق بشر در جهان، مشروعيت دارد.
باراک اوباما در سال 2009 به شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد پيوست و اوباما به دنبال يک دوره سه ساله ديگر در اين نهاد است، با وجود آنکه اسرائيل خواسته هاي اسرائيل برخلاف اين است.
4- باراک اوباما مسئله شهرک هاي اسرائيلي را مهمترين مانع در حل مناقشه اسرائيل_ فلسطين دانست. او از سال 2009 انتقاد علني از اسرائيل را آغاز کرد و با کلماتي تند در مجمع عمومي سازمان ملل و شوراي امنيت، از اسرائيل انتقاد کرد.
فلسطينيان از اين وضعيت استفاده کرده و مذاکرات مستقيم را متوقف کردند تا وقتي که اسرائيل تسليم شود، با وجود آنکه قرار بود اين مسئله آخرين موضوع باشد.
5- باراک اوباما در جريان سفر ماه مارس سال 2010 نتانياهو به کاخ سفيد، در چندين مورد با نخست وزير اسرائيل برخوردي توهين آميز داشت.
6- باراک اوباما در ماه مي سال 2010، برخلاف اطمينان خاطري که به اسرائيل داده بود، با کشورهاي اسلامي که در کنفرانس معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي شرکت داشتند، قراردادهايي منعقد کرد.
او توافق کرد که به برگزاري کنفرانس بين المللي سال 2012 که هدف آن جلب توجه جهانيان براي خلع سلاح اسرائيل بود، کمک کند و در حال حاضر نيز در مورد جزئيات اين حمله ديپلماتيک، مذاکراتي را انجام مي دهد.
7- باراک اوباما در سپتامبر سال 2010، در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، سپتامبر سال 2011 را به عنوان ضرب الاجل تشکيل کشور مستقل فلسطين و عضويت کامل آن در سازمان ملل تعيين و به اين ترتيب فلسطينيان را تشويق کرد، همين اقدام يکجانبه را به سرعت انجام دهند.
8- باراک اوباما در ماه مي سال 2011 پيشنهاد کرد که اسرائيل از مرزهاي سال 1967 را به عنوان نقطه شروع مذاکرات با فلسطين استفاده کند _در حالي که کاملا مي دانست اسرائيل مرزها را غير قابل مذاکره مي داند و چنين توافقاتي مستلزم آن است که مسئله مرزي توسط خود دوطرف بايد تعيين شود.
9- باراک اوباما در سال 2011 يک "نشست جهاني مبارزه با تروريسم" برگزار کرد و از 11 کشور مسلمان به عنوان اينکه آنها در خطوط مقدم مبارزه با تروريسم هستند نيز دعوت به عمل آورد، اما اوباما با اصرار ترکيه از دعوت اسرائيل خودداري کرد.
10- باراک اوباما در نوامبر سال 2011 به نيکولا سارکوزي رئيس جمهور وقت فرانسه گفته بود، از اينکه مجبور است با نخست وزير اسرائيل سر و کار داشته باشد، متاسف است.
11- باراک اوباما در فوريه سال 2012 از کنگره خواست، دولت آمريکا را از "تحريم تامين منابع مالي يونسکو" معاف کند. اين تحريم به اين دليل به يونسکو تحميل شده بود که اين نهاد فلسطين را به رسميت شناخته بود و طبق قانون آمريکا، هر نهاد بين المللي که در غياب توافقنامه صلح ميان اسرائيل و فلسطين، فلسطين را به رسميت بشناسد، از منابع مالي آمريکا محروم مي شود.
12- رئيس جمهور باراک اوباما بين سياست اسرائيل و آمريکا در قبال ايران فاصله و شکاف ايجاد کرد. در ماه آگوست ژنرال دمپسي رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا، گفت: "ساعت هاي ما با سرعت هاي متفاوتي کار مي کند." و او از تلاش اسرائيل براي نابودي تاسيسات هسته اي ايران حمايت نخواهد کرد و همدست اسرائيل نخواهد شد.
در سپتامبر سال جاري، هيلاري کلينتون وزير خارجه آمريکا، اين "واگرايي" را تشريح کرد. از نظر او ايران فقط براي اسرائيل "تهديد وجودي" است.
13- در ماه سپتامبر سال جاري، باراک اوباما درخواست نتانياهو براي ديدار با خود را نپذيرفت.
14- سوزان رايس، نماينده باراک اوباما در سازمان ملل متحد به هنگام سخنراني نتانياهو در مجمع عمومي سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر _که در آن وي خواستار توجه جهانيان به خطر ايران شد_ حضور نيافت.
و بالاخره دوشنبه شب، وقتي ميت رامني "ايران هسته اي" را بزرگترين تهديد براي امنيت ملي ما (آمريکا) دانست. باراک اوباما "شبکه هاي تروريستي" را بزرگترين تهديد عليه امنيت ملي آمريکا معرفي کرد.
اين شبکه خبري صهيونيستي، در پايان گزارش ادعاهاي واهي پيشين خود در قبال جمهوري اسلامي ايران را تکرار کرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.