سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

مناجات با خدا در روز عرفه باعث می شود انسان ها خود را دریابند

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان پیرامون مناجات با خدا در روز عرفه اظهار داشت: مناجات با خدا باعث می شود انسان خود را دریابد و اگر انسان یافت که قطره ای فناپذیر است و تنها با اتصال به آن منبع لایزال فیض است که می ماند آنگاه دینش حیا ت می یابد، بقا پیدا می کند و به کمال و تعادل می رسد.

به گزارش  خبرنگار بشگاه خبرنگاران اصفهان ، حجت الاسلام والمسلمین ارزانی در خصوص نامگذاری روز عرفه گفت: عرفه در سنت حج، سنتی ابراهیمی است و بر اساس روایتی که مرحوم شیخ صدوق در کتاب من لایحضره الفقیه نقل می کندعرفه از آن جهت عرفه نامگذاری شده است که جبرئیل در این روز به حضرت ابراهیم عرضه داشت «اعترف بذنبک و اعرف مناسک فلذالک سمیت عرفه» به این معنا که به ترک اولایی که انجام دادی اعتراف کن و مناسک، شعائر و سنت های الهی را بشناس و احیا کن.

وی افزود:دراین روایت شریف دو مساله مورد تاکید اساسی است ،مساله اول خودشناسی است آنچنان خودکه انسان را از رذائل تهی و مملو از فضائل انسانی کند و دومین نکته شناخت شعائر ،سنت ها و مناسک دینی است تا با انجام آن ها به جایگاه اصلی انسان که همانا رسیدن به قرب الهی است برسد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد:در روز عرفه مسلمانان جهان با حضور در مساجد و تکایا خود را بند تعلقات مادی خارج کرده و جملگیاو را صدا می زنند تا هرچه بیشتر به درگاهش نزدیک شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی در ادامه خاطرنشان کرد:مناجات با خدا باعث می شود انسان خود را بیابد و اگر انسان یافت که قطره ای فناپذیر است و تنها با اتصال به آن منبع لایزال فیض است که می ماند آنگاه دینش حیا ت می یابد، بقا پیدا می کند و به کمال و تعادل می رسد./س

برچسب ها: اصفهان ، عرفه ، مناجات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.