سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت های فرهنگی در امامزادگان زمینه ساز رشد معنوی جوانان است

آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقليد در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: فعالیت های فرهنگی آستان مقدس امام زادگان زمینه ساز رشد معنوی جوانان است.

 به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از سازمان اوقاف و ستاد امور خیریه آیت الله سبحانی در دیدار با مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم  اعلام کرد: یکی از خانه هایی که خداوند در قرآن کریم، انسان را به تکریم به آن سفارش می نماید، آستان مقدس امام زادگان است.

وی اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) بیوت علی (ع) و فرزندان او رانیز از این بیوت برشمرد و تکریم و بزرگداشت این اماکن را نیز توصیه می نماید و این امری الزامی است.

این مرجع تقلید با اشاره به اثرات شگفت انگیز تکریم امام زادگان خاطر نشان کرد: یکی از فواید تکریم امام زادگان ابراز محبت به پیامبر اکرم (ص) است چرا که احترام به فرزندان رسول اکرم(ص) ، احترام به خود پیامبر اکرم (ص) است.

وی در ادامه افزود: اثر دیگر تکریم و بزرگداشت امام زادگان، احیاء فرهنگ غنی وقف و موقوفات منتسب به آستان مقدس امام زادگان است البته باید توجه داشت که موقوفات خاص باید در راستای نیات واقفین صرف شود اما در مورد موقوفات عام سعی بر این است که در امور فرهنگی استفاده شود./ل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.