سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

هويت ملي و بومي استان ها بايد در بسته بندي صنايع دستي لحاظ شود

عضو هيئت علمي دانشگاه هنر اسلامي تبريز اظهار داشت: لحاظ كردن هويت ملي و بومي استان ها در بسته بندي صنايع دستي هر منطقه، از اولويت هاي طراحي بسته بندي است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، فريد افزود: درج اطلاعاتي نظير اسم و پرچم كشور، و نام استاد يا كارگاه توليد كننده اثر روي بسته ها، راهكارهايي براي شناسنامه دار كردن محصولات صنايع دستي هستند.

وي تصريح كرد: استفاده از علايم و تصاوير بومي و سنتي روي بسته ها، حس خريد را از سوي مشتري بيشتر كرده و برخورد مناسب خريدار با كالا را تقويت مي كند.

فريد با تاكيد بر اينكه بسته بندي راهي براي يافتن هويت مستقل براي آثار صنايع دستي است، خاطرنشان كرد: استفاده از برند و عنوان كارگاه يا هنرمند توليد كننده در بسته بندي هاي آثار صنايع دستي، مي تواند فراتر از نقش حفاظتي عمل كرده و به عنوان يك راهكار تبليغاتي نيز به كار گفته شود.

اين استاد دانشگاهي با بيان اينكه بسته بندي ها معمولا اطلاعات لازم را از محصول و كيفيت آن ،به مشتري ارایه مي دهند، يادآور شد: با توجه به اينكه معمولا تصوير نام تجاري 90 درصد چيزي است كه توليد كننده مي فروشد، بنابراين بسته بندي مناسب براي صنايع دستي مي تواند محل خوبي براي شعار تبليغاتي و فرهنگي آثار صنايع دستي باشد.

فريدبسته بندي را در برطرف كردن مشكلات پس از فروش محصولات صنايع دستي موثر دانست و اظهار داشت: علاوه بر اينكه حمل و نقل آسان و ايمن با بسته بندي مناسب تضمين مي شود، بلكه فضا براي عرضه بيشتر نيز از طريق اشغال محيط كمتر از اين طريق فراهم مي گردد.

وي با تاكيد بر اينكه كم توجهي به صنعت بسته بندي مي تواند زيان هاي بزرگي را براي فروش و صادرات محصولات صنايع دستي به همراه داشته باشد، نگراني و حمايت هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي را در جدي شدن مبحث بسته بندي براي آثار صنايع دستي استان بسيار موثر ارزيابي كرد.

وی در پایان از عملکرد سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در خصوص برگزاری کارگاه های آموزشی تقدیر کرد و گفت : آموزش سرآغاز تمام موفقیت هایی است که برای تحقق توسعه در صنایع دستی ضروری است و این سازمان نشان داده است که بیش از اندازه موضوع آموزش را جدی گرفته است ./س

برچسب ها: هویت ، بسته بندی ، صنایع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.