سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

75 درصد مقالات کشور ما تبدیل به مسائل کاربردی و محصول می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی گفت: 75 درصد مقالات ما تبدیل به مسائل کاربردی و محصول می‌شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سیدحسن علم‌الهدایی در افتتاحیه سومین المپیاد بین‌المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار کرد: یکی از مراکز و پایگاه‌های مناسب رشد فناوری در خراسان‌رضوی، در شهرستان گناباد مستقر است و دارای 15 شرکت فناور است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی تاکید کرد: پیشرفت دنیای علم و فناوری لحظه‌ای است و توسعه آن روی سبک زندگی انسان‌ها مانند خوراک و فرهنگ و ارزش‌های دینی و اجتماعی اثر می‌گذارد و این مسئله فرصت و همچنین تهدیدهایی را در پی دارد، اگر این تهدیدها به درستی شناسایی نشود، می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را ایجاد کند.

علم‌‌الهدایی یادآور شد: بیش از 50 درصد علم در دو کشور ایران و ترکیه ایجاد می‌شود و 75 درصد مقالات ما تبدیل به مسائل کاربردی و محصول می‌شود.

وی افزود: ما نیازمند توسعه درون‌زا هستیم که با داشتن آن تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی ایجاد می‌شود، الگوهای وارداتی مناسب ما نیست و ما نیازمند عدالت و رفاه اجتماعی هستیم که فناوری در تولید ملی و ارتقای سطح درآمد مردم موثر است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: تولید علم به رفاه اجتماعی فرآیند اجتناب‌ناپذیری است که باید طی شود و باید برای آن نقشه راه داشت، تولید علم و ایده نتیجه تجاری‌سازی محصولات و خلق ثروت نه تنها در بعد مادی، بلکه در ابعاد مختلف مانند فکری، عقلانی، رفاه اجتماعی و عدالت است که در سایه تفکر و تلاش حاصل می‌شود.


برچسب ها: رئیس ، پارک ، علم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.