سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

اصناف موظف به اعلام موجودی انبار خود به صورت ماهانه هستند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی گفت: طبق قانون هر واحد صنفی موظف است هر ماه، موجودی اقلام انبار خود را به مسئولان مربوطه اعلام کنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی به متخلفان و گرانفروشان توصیه کرد در چارچوب قانون حرکت کنند و اجناس را براساس قیمت‌های مصوب به مردم بفروشند در غیر این صورت طبق دستورالعمل‌های قانونی با آنها برخورد خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت بازار و تاکید بر اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با افزایش غیرقانونی و خودسرانه قیمت کالاهای مصرفی اظهار کرد: در گام اول، طرح تشدید نظارت و بازرسی و برخورد با محتکران و متخلفان برنامه‌ریزی شد و در راستای لزوم کنترل بیشتر بر بازار، طرح نظارتی ویژه مطابق دستور العمل وزارت صنعت، معدن و تجارت به مرحله اجراء درآمده است.

عظمایی تصریح کرد: در این مدت بازرسان طرح تشدید و همچنین مجمع امور صنفی به صورت مستمر بر عملکرد واحدهای صنفی نظارت داشته و با واحدهای متخلف طبق قانون برخورد می‌کنند.

وی گفت: با کسانی که از عرضه کالا خودداری کنند و یا محصولات را به بهانه نوسانات ارز احتکار کنند، به شدت برخورد می‌شود.

عظمایی اینگونه تخلفات را اجحاف در حق مصرف‌کننده دانست و خاطرنشان کرد: اینکه تولید‌کننده‌ای کالای خود را به بهانه افزایش نرخ ارز، گران‌تر از قیمت واقعی به فروش برساند، حقوق مصرف‌کننده را نادیده گرفته است و باید با اینگونه متخلفان برخورد شود.

وی افزود: در این مدت مواردی از احتکار اقلامی مانند برنج و روغن و یا گران فروشی مشاهده و برای خاطیان پرونده تشکیل شده است.

عظمایی همچنین اضافه کرد: طبق قانون هر واحد صنفی موظف است هر ماه، موجودی اقلام انبار خود را به مسئولان مربوطه اعلام کنند از این رو با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بازرسی‌ها و بازدید از انبارها هر 15 روز انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: واحدهایی که از این قانون سرپیچی کنند، ضمن تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی و مطابق قانون اعمال جریمه می‌شوند/س

برچسب ها: اصناف ، انبار ، صورت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.