سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/مدیركل آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی كشور؛

صادرات صنایع دستی كشور سه برابر شده است

مدیركل آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی كشور گفت: میزان صاردات صنایع دستی كشور در شش ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، سه برابر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک سبزمیدانی در حاشیه مراسم افتتاح بازارچه صنایع دستی محلات افزود: میزان صادرات صنایع دستی كشور در این مدت 600 میلیون دلار بوده كه در مقایسه با سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به این كه تاكید دولت بر افزایش صادرات صنایع دستی و حضور بیشتر در بازارهای خارجی است، امیدواریم تا پایان امسال نیز شاهد رشد صادرات صنایع دستی باشیم.

سبزمیدانی اظهار داشت: صنایع دستی تنها كالایی است كه ارزبری نداشته و بیش از 90 درصد مواد اولیه آن در داخل كشور تهیه می شود.

وی تاكید كرد: افزایش صادرات صنایع دستی با توجه به شرایط كنونی در رونق اقتصادی كشور و ارزآوری نقش موثری دارد.

وی با اشاره به این كه هنر ایران دارای قدمت هفت هزار ساله است، افزود: با توجه به جایگاه خاص صنایع دستی ایران در دنیا با حمایت دولت و مشاركت بخش خصوصی، بستر جایگزینی صادرات صنایع دستی با صادرات نفتی فراهم شود.

سبز میدانی در ادامه از وجود 362 رشته فعال صنایع دستی در سطح كشور خبر داد و افزود: 40 رشته آموزشی منسوخ شده نیز درحال احیا شدن است كه با این احیا تعداد رشته‌های صنایع دستی كشور به 400 رشته ارتقا می یابد.

وی هدف این مدیریت را احیاء رشته های منسوخ شده با بكارگیری تكنیك های جدید دانست و گفت: توسعه بازارچه های صنایع دستی و استفاده از اماكن تاریخی برای ایجاد كارگاه های تولیدی و آموزشی صنایع دستی در دستور كار قرار دارد./س

برچسب ها: صادرات ، صنایع ، اراک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.