سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

آشنایی با ۱۰ سندرم خارق العاده و عجیب

هنگامی که بیمار میشویم اکثر ما فکر می کنیم که این بدترین بیماری است که گرفتار آن شده ایم، اما به نظر میرسد که اگر با سندرم های عجیب و غریب دنیا آشنا شویم کمی نظرمان تغییر کند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، در این پست با ۱۰ اختلال عجیب و غریب آشنا خواهید شد .

سندرم سکسومانیا

این سندرم یک سیستم اختلال در خواب است که در آن فرد مبتلا در اعمال جنسی تصور شنیدن صداهایی را در دارد . درست شبیه کسی که در خواب عادت به راه رفتن و صحبت کردن دارد این اتفاق برای این افراد در هنگام درگیری های جنسی اتفاق میافتد . این سندروم در سال ۲۰۰۳ به طور رسمی معرفی شد و به عنوان دفاع در برابر موارد تجاوز به عنف پذیرفته شده است.

سندرم انفجار سر

سندروم عجیب و غریب دیگری که به شما معرفی میکنیم ، اختلال صداهای کر کننده و سردردهای وحشتناک است . این اختلال دقیقا بعد از به خواب رفتن افراد به سراغ آنها میاد و با احساس صداهای کر کننده و سردرهای نابودکننده از خواب بیدار میشوند ، اما هیچ درد و احساس ناخوشایندی را بعد از بیدار شدن احساس نمیکنند . واقعا هیچ کس نمیداند چرا این اتفاق میافتد .

بیخوابی های کشنده خانوادگی

نظم خواب یک سیستم ژنتیک است که اختلال در آن باعث بی خوابی است . به طور معمول بعد از سن ۵۰ شروع می شود . علل این نوع اختلال معمولا بیماری های روانی، ترس از خواب به علت حمله های قلبی و مغزی در خواب و … است.

سندرم راه رفتن جسد

افراد مبتلا به این اختلال بر این باورند که آنها مرده اند و یا برخی از قسمت های بدن یا اندام های داخلی شان را از دست داده اند. برخی از آنها معتقدند که آنها حتی وجود ندارند . این اختلال به علت بیماری های روانی یا آسیب های مغزی اتفاق می افتد.

سندرم زندگی پر مشغله

در حال حاضر اکثریت مردم به این سندرم مبتلا هستند . افراد مبتلا به این اختلال معمولا اکثر چیزهایی که به زندگی و یا کار و کسبشان مربوط هست را فراموش میکنند . اعتقاد بر این است که اطلاعات اضافی در مغز نتیجه اش چیزی جز فراموشی نیست .

سندرم دانشجویان پزشکی

این سندرم در دانشجویان پزشکی بسیار رایج است . افراد مبتلا به این سندرم بر این باور هستند که آنها از بسیاری از بیماری هایی که در موردشان میاموزند رنج می برند.

سندرمMoebius

سندرم بسیار عجیب و غریبی که به سندروم Moebius میشناسیم باعث میشود که افراد مبتلا به این سندرم هستند قادر به انجام حرکتی مانند تنگ کردن چشمان ، خندیدن ، لبخند زدن، چشمک زدن یا اخم کردن نیستند . گاهی این افراد حالت چهره شان همیشه خندان و یا همیشه اخمو و عصبانی به نظر میرسد . این یک اختلال عصبی است که در بدو تولد فرد به آن مبتلا میشود .

عدم احساس به درد مادرزادی

افرادی که مبتلا به این سندرم هستند قادر به احساس درد فیزیکی نیستند . این اتفاق ممکن است جالب به نظر برسد اما واقعا بد و بسیار خطرناک است . علت آن ناشی از جهش در یک ژن خاص است که مسئولیت احساس درد در بدن را بر عهده دارد . آنها عمدتا از بی اطلاعی از آسیبهای داخلی و یا آسیبهای استخوانی می میرند.

سندرم دست بیگانه

افرادی که مبتلا به این سندرم هستند بر این باورند که دستشان توسط خودشان کنترل نمی شود. آنها بر این باورند که دستشان کار خودش را می کند ، چیزهایی را بر روی خود تکان میدهد و .. . آنها گاهی اوقات نمیدانند که چه کاری را انجام میدهند مگر اینکه به آنها گفته شود تا متوجه بشوند . (شاید فیلم مجسمه با بازی آقای امین تارخ از این سندروم الهام گرفته شده باشد)

سندرم استاندال

یک اختلال جالب توجه شامل احساس اضطراب، سرگیجه، گیجی، تپش قلب دقیقا پس از دیدن آثار هنری زیبا !/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.