سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

دانشگاه و بازار در موضوع فرش دستبافت مکمل یکدیگرند

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از برگزاری جلسه هم اندیشی صنعت و دانشگاه هنر اسلامی تبریز با حضور تشکلهای فرش دستبافت در راستای بهره مندی دانشجویان فرش و فعالان قالی از ظرفیتها و پتانسیلهای متقابل خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، سلیمانی ادامه داد: در این جلسه موضوعاتی نظیر چگونگی حضور دانشجویان در حوزه های آموزشی، فعالیت درامور پژوهشی و اقداماتی همچون چگونگی ثبت طرحها و نقشه ها و همکاریهای متقابل حوزه های فرش و دانشگاه بررسی وتبادل نظر شد.

وی ضمن ارایه عملکرد حوزه اداره فرش در طول سالهای قبل گفت: قاعدتا حوزه دانشگاه و بازار در موضوع فرش دستبافت مکمل یکدیگر بوده کما اینکه اساتید مهم فرش در مراکز علمی قالی از تجار و طراحان و نقا شان بوده و متقابلا دانشگاه نیز بار علمی خاصی به حوزه قالی داده است.

وی تلاشهای به عمل آمده را نشان از تعمیق این امر در ثمرا ت علمی و هنری آن دانست و گفت: لذا رسالت اصلی دانشگاه به ویژه دانشجویان فرش ارایه طرحهای مدرن با حفظ سنتها و چارچوبها و قاعده های پذیرفته شده با توجه به تقاضای بازار، سلیقه و سفارش آن می باشد.

سلیمانی همچنین افزود: در این جلسه که اعضای کمیته فرش نیز حضور داشتند در زمینه نحوه تعامل تشکلهای فرش با مراکز علمی و همچنین بهره مندی از ظر فیتهای عملی تشکلها و بهره مندی از تجربیات اساتید و دانشجویان دانشکده فرش دانشگاه هنر اسلامی تبریز بحث و تبادل نظر گردید و مقرر شد در این راستا جلسات پرسش و پاسخ برگزار گردد./س

برچسب ها: دانشگاه ، بازار ، فرش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.