سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

سمینار هیدروگرافی و لایروبی در بندرخرمشهر برگزار شد

معاون دریایی و بندری اداره كل بندر و دریانوردی خرمشهر از برگزاری سمینار هیدروگرافی و لایروبی با حضور كارشناسان واحد های دریایی بندری ، فنی مهندسی در بندر خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز خوزستان؛به نقل از روابط عمومی اداره كل بندر و دریانوردی خرمشهر ' ابوطالب گرایلو' از موارد ارائه شده در این سمینار سیستم های تعیین موقعیت جهانی ماهواره ای، امواج صوتی ، وظایف نقشه بردار دریایی ، عمق یاب الكترو اكوستیك، سطوح مبنا و چارت دیتوم، شناخت جزر و مد، آشنایی با نرم افزار HYPACK عنوان كرد.

وی افزود: هیدروگرافی شاخه ای ازعلوم كاربردی و نقشه برداری است كه در پیرامون تهیه نقشه و داده های مكانی از عمق آبها بحث می كند و بطور كلی آب نگاری، اندازه گیری و توصیف آبهای قابل دریانوردی است كه شامل اندازه گیری عمق، كشند یا جزر و مد، جریان، جنس بستر، موقعیت عوارض مختلف جغرافیایی در عمق وسطح دریا است.

معاون دریایی و بندری اداره كل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار داشت: تعیین مرز دریایی، نظارت بر پروژه های لایروبی، مدیریت نواحی ساحلی، توسعه بنادر، پرورش ماهی، حفاظت از محیط زیست و تحقیقات دریایی ، انجام عملیات هیدروگرافی را برای یك كشور الزامی می كند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران یكی از اعضای سازمان بین المللی هیدروگرافیIHO بوده و آشنایی كارشناسان با این علم از وظایف حاكمیتی سازمان بنادر و دریانوردی است./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.