سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

درمان ناخنهای شکننده

ناخن مانند آجري است که ترکيباتي چسبناک موجب حفظ شکل آن ميشود. به موازات بالا رفتن سن "آجرها" که سلولهاي ناخن هستند و "ترکيبات" حافظ ناخن به تدريج ناتوان ميگردند، ناخنها شکننده شده و به همين علت اين مشکل بيشتر در افراد بالاي 65 سال ملاحظه ميشود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، فقدان رطوبت علت بروز اين مشکل نيست، اما ميتواند ناخني را که شکننده است شکننده تر کند.
اقدامات براي مقابله با شکنندگي ناخن:1-از کرمهاي نرم کننده ويژه دست استفاده کنيد
2-استفاده از بيوتين ويتامين ب :سالها قبل محققين دريافتند که بيوتين ويتامين ب بر استحکام و قدرت سم اسب ميافزايد. پزشکان به اين نتيجه رسيدند که مصرف بيوتين در اسبها نتيجه مثبت داشته و معتقد شدند که اين ماده همان اثر را روي ناخن انسان دارد. براي اينکه بيوتين را به غذاي خود اضافه کنيد، از شير، بلال، جو سياه، گل کلم، و دانه ها از قبيل بادام زميني و سويا استفاده نماييد. اما براي اينکه به ميزان نياز از بيوتين استفاده کنيد بايستي از مکمل ها استفاده کرده تا از شکنندگي ناخن ها جلوگيري شود. روزانه در مدت 4 تا 6 ماه 300 ميليگرم بيوتين در چهار نوبت مصرف کنيد. اين مقدار، بيوتين مورد احتياج را تأمين کرده و در مدت 6 ماه بر ضخامت ناخن ها اضافه ميشود

3-ناخن ها را زيبا و کوتاه نگهداريد
4-از دستکش استفاده کنيد :گر ظرفشويي شويي يکي از وظايف روزانه شما است، چند جفت دستکش پلاستيکي که داراي آستر پنبه اي است خريداري کنيد. لايه خارجي دستکش مانع نفوذ آب به ناخنها شده و آستر پنبه اي آن عرق را جذب کرده تا ناخنهاي داخل دستکش خيس نشوند. 5-مواظب شستن دستها باشيد: البته رعايت بهداشت امري است مهم، اما اگر استعداد شکستن ناخن داريد، بيش از آنچه لازم است دستهاي خود را نشوييد. اگرچه ممکن است فکر کنيد که شستن دستها آنها را مرطوب نگه ميدارد، اما که شستن و خشک کردن تکراري دستها در واقع رطوبت دور و اطراف ناخنها را گرفته و ناخن ها را خشک و شکننده تر ميکند .

نکاتی برای پاک کردن لاک ناخن
Acetone از Acetate ترکيبات ماده تميزکننده لاک ناخن را ملاحظه نماييد. آن ترکيبات بايد داراي Acetate باشند، نه استون. ماده تميزکننده ناخن که داراي Acetone باشد قوي تر است، اما بيش از اندازه رطوبت را از ناخنها گرفته و شايد موجب شود که ناخنها شکننده تر گردند. Acetate.
چه زماني بايد به دکتر مراجعه کرد:
ناخنهاي شکننده مشکل آفرينند. اگر بعد از دو هفته از مصرف مرطوب کننده ها پيشرفتي در بهبودي حاصل ننموديد و موضوع شکنندگي ناخن باز شما را ناراحت ميکند، به دکتر مراجعه نموده تا در مورد عفونت يا کمبود ويتامين ها نظر بدهد.

علت شکنندگی ناخن : می تواند نتیجه طبیعی پیری یا بینگر یک ناهنجاری پزشکی باشد.

فهرست مواری که میتواند باعث شکنندگی ، ضعف وخرد شدن آسان ناخن شوند، شامل:

استفاده مکرر از پولیش ها ، پاک کننده ها ، سخت کننده ها یا سایر کارهای زیبایی برروی ناخن .

کاهش مقدار روی یا آهن در بدن.

مشکلات تیروئید/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.