سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

یک میلیارد دلار صادرات آذربایجان شرقی به 85 کشور جهان

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از افزایش سهم کالاهای صنعتی درسبد کالاهای صادراتی استان خبر داد و گفت :به رغم ایجاد بازار رقابتی برای تمام كالاها و دغدغه های مربوط به جهان صنعتی، تنوع کالاهای صادر شده و تنوع بازارهای هدف در سطح 85 کشور جهان از مشخصه‌های این حجم صادراتی استان در 6 ماهه نخست سال جاری می باشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، محمد جعفرعظمایی با اشاره به شرایط و محدودیت‌های بین‌المللی برسر راه صادرات کشور و استان از صادرات نزدیک به یک میلیارد دلاری کالا در 6 ماهه نخست سال جاری از گمرکات استان آذربایجان شرقی خبر داد.

وی با اشاره به وضعیت فعالیت تشکلهای صنعتی استان، ابراز امیدواری کرد: روندتوسعه صادرات در نیمسال دوم سال 91، با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند و رکورد جدیدی در آمار تجارت خارجی استان و کشور ثبت شود.

عظمایی با اشاره به مشکلات پیش روی تجار و صادرکنندگان استان در زمینه تامینمواد اولیه ، واردات ماشین آلات و تخصیص ارز گفت: با توجه به تجدید نظر در اولویتهای تخصیص ارز، از طریق استفاده از ارز مبدا و نرخ ارز مبادله‌ای برای تولیدکنندگان سعیکردیم مشکل تامین ارز برای واحدهای تولیدی را حل کنیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در سال حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی گفت: عزم ملی و حمایت همه‌جانبه از صادراتی كه پشتوانه آن تولید است، باید بیش از گذشته در دستور كار بخش اقتصاد قرار گیرد در این راستا ستاد تسهیل استان در جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی که قسمتی از آنها صادرات گرا هستند برنامه‌هایی برای ارتقای جایگاه تولید در استان وستاد تسهیل صورت گرفته است./س

برچسب ها: دلار ، صادرات ، جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.