سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدف از ترور وسام الحسن ايجاد جنگ داخلي در لبنان است

هدف از ترور سرتیپ وسام الحسن رئیس اداره اطلاعات نیروهای امنیتی لبنان، درگیر کردن این کشور در جنگ داخلی است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، تلاش برخی ها برای درگیر کردن لبنان در جنگ داخلی و سوار شدن بر موج آشوب و هرج و مرج در منطقه هنوز به نتیجه نرسیده است هرچند هدف از ترور وسام الحسن، همین بوده است. بررسی اظهارات مقامات لبنانی پس از این حادثه نشان می دهد که چه کسانی در لبنان خواستار حفظ امنیت و توازن سیاسی در این کشور هستند و چه کسانی به دنبال برافروختن جنگی هستند که هیزم آن لبنانی ها خواهند بود.

میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان تاکید کرد اقدامات ارتش این کشور برای حفظ صلح و امنیت و ثبات لبنان بار دیگر ثابت کرد که عمل به قانون، پناهگاهی برای همه لبنانی ها است. سلیمان این اظهارات را پس از آغاز مجدد درگیری ها در شهر طرابلس در شمال لبنان و برخی شهرهای دیگر بیان کرد. این درگیری ها با تحریک برخی تشکل های وابسته به گروه 14 مارس آغاز شد.

از سوی دیگر شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله از مقامات لبنانی خواست درباره ترور وسام الحسن به طور جدی تحقیق کنند. وی تاکید کرد باید کسانی که مرتکب این جنایت شدند معرفی شوند تا پیش درآمدی بر شناسایی عوامل پشت پرده این جنایت باشد.

میشل عون رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح نیز با محکوم کردن ترور وسام الحسن از لبنانی ها خواست هوشیار باشند. وی افزود روشن است کسانی که خواستار آشوب و هرج و مرج در لبنان هستند منزوی شده اند. وی گفت بیش از یکصد فرد مسلح غیرلبنانی در منطقه «طریق الجدیده» بیروت حضور دارند که به خشونت دامن می زنند.

از سوی دیگر گروه 14 مارس ترور وسام الحسن را فرصتی برای کودتای بدون خونریزی علیه دولت تلقی کرده است تا از این طریق اقدام به آشوبگری کند و فرصت باقی مانده برای ادامه دادن به گفتگوهای ملی و حل مشکلات داخلی را از بین ببرد.

محمد رشید قبانی مفتی لبنان نیز درخواست ها برای سرنگون کردن دولت لبنان را رد کرد و به لبنانی ها درباره توطئه بزرگی که علیه آنان تهیه شده است هشدار داد.
برچسب ها: وسام الحسن ، ترور ، لبنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.