سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

متوسط بارش استان چهارمحال و بختیاری، به 15 میلیمتر رسید

پس از تداوم چند ساله خشکسالی در استان چهارمحال و بختیاری، بارش های اواخر مهرماه و روزهای نخست آبان امسال، طراوتی بهاری به این استان بخشیده و متوسط بارش در سومین روز از آبان ماه در این استان، به 15 میلیمتر رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری و آمار ثبت شده از بارش های سال زراعی جاری، طی 33 روز گذشته، بیشترین میزان بارش در ایستگاه هواشناسی کوهرنگ با بیش از 37 میلیمتر به ثبت رسیده است.
پس از ایستگاه کوهرنگ، ایستگاه آورگان با بیش از 25 میلیمتر بارش، شاهد بیشترین میزان نزولات آسمانی در استان چهارمحال و بختیاری بوده است.
لردگان، تنها با 4.2 میلیمتر و مال خلیفه با 5.3 میلیمتر بارندگی، کمترین میزان بارش این استان در سال زراعی جاری را شاهد بوده اند.
میانگین بارش استان چهارمحال و بختیاری، از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون، 275 درصد نسبت به میانگین بلندمدت دوره مشابه افزایش یافته است.
بیشترین درصد تغییرات میزان بارش در استان چهارمحال و بختیاری، نسبت به میانگین بارش با رشد 783 درصدی در ایستگاه مال خلیفه و پس از آن در ایستگاه هواشناسی فرخشهر، با 547 درصد افزایش به ثبت رسیده است.

کمترین درصد تغییرات نسبت به میانگین بارش نیز با منفی 9 درصد، در ایستگاه هواشناسی لردگان ثبت شده است. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.