سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

از 300 شرکت فعال نانو فناوری 100 محصول قابل عرضه ارائه شده است

مدیر توسعه نیروی انسانی ستاد فناوری نانو گفت: از سوی 300 شرکت فعال در عرصه نانو فناوری در کشور، 100 محصول قابل عرضه ارائه شده است.

سید مهدی رضایت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: ده ‏ها برابر توان بتن با بهره ‌‏گیری از نانو فناوری در ایران افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: از جمله موارد استفاده نانو فناوری در احداث سازه‏ های بتنی می ‏توان به سود جستن از «سیلیکا» و ارتقای استحکام بنا تا ده‏ ها برابر اشاره کرد.

مدیر کارگروه توسعه نیروی انسانی ستاد فناوری نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: از دیگر موارد استفاده از نانو می ‏توان به صنعت نساجی و در الیاف پارچه‏‌ های تولیدی برای افزایش مقاومت و همچنین ایجاد خواص ضد باکتری اشاره کرد.

وی همچنین از فعالیت 300 شرکت در بخش نانوفناوری در ایران خبر داد و افزود: فعالیت این تعداد شرکت در علوم نانو فناوری باعث افتخار کشور بوده است.

رضایت تصریح کرد: اما نکته حائز اهمیت در این میان جلوه‏‌ گرسازی چهره علوم در زندگی روزمره بشر برای رفاه حال جامعه است.

مدیر کارگروه توسعه نیروی انسانی ستاد فناوری نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: علم و دانش زمانی اهمیت و ارزش والای خود را به عرصه ظهور می ‏رساند که آثار آن در زندگی مردم پدیدار شود.

وی بیان کرد: از این رو، تلاش‏ های وافر برای ورود این علوم به امور جاری زندگی انسان صورت گرفته است./س

برچسب ها: نانو ، محصول ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.