سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

توسعه دانش نانو نشانه ‏ای از اقتدار ملل در علوم نوین است

مدیر کارگروه توسعه نیروی انسانی ستاد فناوری نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که به رودهن سفر کرده بود گفت: در جهان امروز، توسعه دانش نانو نشانه‏ ای از اقتدار ملل در علوم نوین است.

سید مهدی رضایت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: روزانه هشت مقاله توسط متخصصان ایرانی در دانش نانو ارائه و تکیه ایران بر سکوی نهم نانو فناوری جهان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نگاه دانش ‏محور جوامع بشری در علوم نوین حول چهار محور نانو فناوری، بیوتکنولوژی، هوا و فضا و آی ‌تی می‏ چرخد.

رضایت اضافه کرد: وجود نانو فناوری در میان این علوم چهار گانه نوین بشری نشانه اهمیت ویژه آن در جهان امروز است.

مدیر کارگروه توسعه نیروی انسانی ستاد فناوری نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: اهمیت این دانش به حدی است که رهبر فرزانه انقلاب نیز در خصوص آن تأکیداتی داشته‏ اند و همچنین ستادی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه دانش نانو تشکیل شده است و در بیانی ساده، ایران به‏ موقع در این عرصه مهم وارد شد.

رضایت اضافه کرد: این ورود به ‏موقع رویدادی میمون همچون کسب رتبه نهم در تولید نانو فناوری را برای کشورمان به ارمغان آورده است.

مدیر کارگروه توسعه نیروی انسانی ستاد فناوری نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مقایسه‏ ای بین شرایط امروز و وضع دیروز کشورمان در زمینه نانو فناوری خاطرنشان کرد: ایران در آغاز راه فعالیت در علوم نانو فناوری با تولید و ارائه تنها هشت مقاله در رتبه 60 جهان قرار داشت.

وی ادامه داد: اما امروز دانشمندان ایران اسلامی در عرصه دانش نانو با ارائه روزانه بیش از هشت مقاله علمی در رتبه‏ بندی جهانی جایگاه نهم را به خود اختصاص داده ‏اند./س

برچسب ها: دانش بنیان ، نانو ، علوم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.