سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يک کارشناس سياست خارجي:

اعتراضات خياباني در کويت نشأت گرفته از بيداري اسلامي است

يک کارشناس سياست خارجي گفت: برگزاري اعتراضات خياباني در کويت الهام‌گيري از بيداري اسلامي در کشورهاي عربي منطقه خليج فارس است.

حسن لاسجردي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اعتراضات اخير مردم کويت عليه حکومت اين کشور گفت: حکومت کويت تلاش کرده از هرگونه تأثيرپذيري از بيداري اسلامي جلوگيري کند اما برخي حوادث در اين کشور کوچک خليج فارس مي‌تواند منجر به پديدآمدن تحولات شود.

وي تصريح کرد: با توجه به اينکه نوع حاکميت در کويت پادشاهي بوده توزيع و تقسيم قدرت صورت نگرفته و همچنان فضاي فشار از بالا بر گروه‌هاي سياسي در اين کشور وجود دارد که عامل مهمي براي اتفاقات اخير در اين کشور به حساب مي‌ايد.

لاسجردي در ادامه اظهار داشت: برگزاري اعتراضات خياباني در کويت الهام‌گيري از بيداري اسلامي در کشورهاي عربي منطقه خليج فارس است.
 
اين کارشناس سياست خارجي افزود: با توجه به انتخابات آينده در کويت، حاکميت اين کشور با اصلاح دايره‌هاي انتخاباتي در تلاش است که چينش آينده سياسي را مديريت کند لذا نمي‌گذارد تغيير و تحولات در مسير طبيعي خود حرکت کند.

لاسجردي با بيان اينکه حاکمان کويت از تغيير و تحولات در اين کشور واهمه دارند، خاطرنشان کرد: متغيرهاي مهمي که مي‌تواند خيزش اجتماعي در کويت را به‌وجود آورد در حال حاضر موجود نيست به اين خاطر حکومت اين کشور کوچک خليج فارس در تلاش است که شرايط رفاهي مردم را افزايش دهد تا رضايت مردم را جلب کند لذا بعيد به نظر مي‌رسد که تغيير اساسي در کويت صورت بپذيرد.
 
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: لاسجردی ، کویت ، تحولات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.